Renault Clio je po faceliftu

Renault Clio je od svého uvedení v roce 1990 stále hitem a na celém světě se ho až dosud prodalo 16 milionů! Je oblíbeným vozem ve Francii, stal se mezinárodním bestsellerem, v Evropě dvakrát získal ocenění Auto roku a je již pět generací jedním z nejcharakterističtějších zástupců městských vozů.

39503_new_renault_clio
Přední část karoserie byla kompletně přepracována: její tvarově propracované, aerodynamické a líbivé obrysy navozují pocit modernosti a vzbuzují nadšení. Zvětšená mřížka chladiče s kostkovaným designem působí dojmem síly a sportovní dynamiky. Barevné provedení – tmavší odstín u loga a světlejší odstín ve směru ke krajům – opticky zvyšuje hloubku a vytváří představu technického náskoku tohoto modelu. Tato mnohotvárnost různých účinků transformuje design nového Clia a zvyšuje jeho přitažlivost.

Nové Clio je prvním modelem nové vlny automobilů Renault s novým tvarem předních světel, který je inspirován logem značky: Jako příklad lze uvést segmenty denního svícení na obou stranách, které mají tvar polovičního kosočtverce. Úzké přední světlomety s technologií Full LED ve všech verzích výbavy zdůrazňují celkový dojem. Jsou užší, disponují pěti segmenty (v minulosti to byly pouze tři) a automaticky přizpůsobují světelný rozptyl při dálkovém a tlumeném svícení.

39476_new_renault_clio__31_

Také zadní nárazník prošel změnou: difuzor vizuálně zvětšuje zadní část, zvyšuje přítlačnou sílu k vozovce a zdůrazňuje technickou vyspělost tohoto vozu. Modernizovaná zadní světla n, yní mají křišťálově transparentní kryty umožňující pohled dovnitř. Světlé vnější okraje zadních světel napodobují tvar předních světel.

Nové Clio má prakticky stejnou velikost jako předchozí verze: délka 4 053 mm, šířka 1 988 mm (včetně zrcátek) a výška 1 439mm.

39482_new_renault_clio__37_

Renault začal používat technologii E-Tech Full Hybrid ve svých automobilech, a tedy i u modelu Clio v roce 2020. Tato technologie je nabízena i pro nové Clio jako verze 145k E-Tech Full Hybrid. Tento pohon má tzv. “sériově-paralelní” architekturu. Jedná se o kombinaci dvou elektrických motorů (motor 36 kW a 18 KW vysokonapěťový startérgenerátor HSG), 4válcového spalovacího motoru (objem 1,6 litru a výkon 69 kW (94k), inteligentní multimódové převodovky a baterie 1,2 kWh. Převodový systém spalovacího motoru má čtyři stupně, hlavní elektrický motor má dva stupně. Hnací jednotka E-Tech Full Hybrid může kombinovat vstup pro spalovací motor a elektromotor až 14 různými způsoby a tím optimalizovat jeho účinnost. Pohon při startu automobilu vždy zajišťuje elektrický motor, který se také může použít během 80% doby jízdy ve městě, čímž se dosahuje snížení spotřeby až o 40% v porovnání s klasickým benzínovým motorem. Výkonná hnací jednotka snižuje emise CO2 při startu na pouhých 93 g/km, což je vynikající hodnota v této kategorii automobilů. Další výhodou je tichý provoz jako u všech automobilů s elektrickým pohonem a také to, že nemusíte zastavovat, abyste nabili baterii.

Pro Clio je k dispozici také tříválcový turbomotor TCe 100 LPG. Tento dvoupalivový systém zvyšuje výkon a snižuje spotřebu paliva a emisí CO2 (o 8% méně CO2 než u srovnatelného motoru používajícího pouze benzín). Díky točivému momentu max. 170 Nm při 2 000 otáčkách je tento vůz použitelný pro různé účely. Palivo ve dvou nádržích vystačí pro ujetí více než 1 000 km. Tento systém byl mnohokrát vyzkoušen a osvědčil se; je jednoduchý, cenově dostupný a finančně úsporný při používání. Pohon LPG se do vozidla instaluje přímo ve výrobním závodě.

Dále je k dispozici přeplňovaný benzínový tříválec motor s výkonem 90 koní a šestistupňovou manuální převodovkou, který dosahuje točivého momentu 160 Nm, má hladký chod a svojí spotřebou patří k nejlepším ve své kategorii.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru