Společnost SEAT představila na výroční tiskové konferenci své hospodářské výsledky za rok 2022 a oznámila další kroky v realizaci své strategie. Příjmy z prodeje společnosti vzrostly o 14 % na 10,513 milionu EUR. Jedná se o druhé nejvyšší příjmy z prodeje v 73leté historii společnosti, které překonává pouze rekordních 11,157 miliardy EUR z roku 2019. Provozní zisk vzrostl o 550 milionů EUR na 179 milionů EUR. Zisk po zdanění vzrostl o 324 milionů EUR na 68 milionů EUR. Hospodářské výsledky potvrzují, že rok 2022 přinesl obrat ve finančním hospodaření společnosti.
SEAT bude pokračovat v roce 2023 maximální rychlostí v elektrifikaci výrobního závodu Martorell a v přípravách na největší produktovou ofenzivu značky Cupra, která začne v roce 2024. V prvních dvou měsících letošního roku značka SEAT dodala zákazníkům 71 500 vozů. V porovnání se stejným obdobím roku 2022 to znamená nárůst o 27 %, zatímco Cupra pokračuje v exponenciálním růstu díky meziročnímu zvýšení o 75 %.
Automobilový průmysl musel i v roce 2022 čelit velkým výzvám včetně nedostatku polovodičů. Tyto faktory omezily globální objem výroby společnosti SEAT, který zůstal s téměř 480 000 vyrobenými vozy na podobné úrovni jako v roce 2021, ale hluboko pod výrobními počty obvyklými před pandemií.
Výrobní závod Martorell slaví v letošním roce 30. výročí a investuje do své elektrifikace celkem tři miliardy EUR. Martorell se stane v rámci koncernu Volkswagen jedním z center pro výrobu elektromobilů ve Španělsku a navíc povede vývoj malých elektromobilů koncernu. Ambicí Volkswagenu je vyrobit v závodech Martorell a Pamplona v období od roku 2025 do roku 2030 celkem tři miliony akumulátorových elektromobilů. SEAT také intenzivně pracuje na výstavbě závodu pro montáž akumulátorových sad a na přípravě Martorellu na druhou automobilovou platformu.
Růstová strategie značky Cupra do roku 2030
Cupra má ambici být do roku 2030 jednou ze 100 nejlepších globálních značek. V letošním roce plánuje otevření nových showroomů City Garage v Berlíně, Madridu, Manchesteru a Paříži. Cupra se chce stát opravdu globální značkou a v současnosti analyzuje vstup na severoamerický trh. Nyní probíhají testy s potenciálními zákazníky a výsledky jsou zatím slibné a pozitivní. Značka v současnosti připravuje svou dosud největší produktovou ofenzivu, která bude zahájena v roce 2024 představením modelů Tavascan a Terramar. V roce 2025 bude následovat UrbanRebel. Tyto modely umožní značce vstoupit na nové trhy a dosáhnout střednědobého cíle 500 000 prodaných vozů ročně.