Škoda má nyní zodpovědnost za vývoj motorové řady EA 211

Při návštěvě motorového centra v Mladé Boleslavi jsme se dozvěděli, že Škoda Auto nově přebírá v rámci koncernu Volkswagen zodpovědnost za vývoj kompletní motorové řady EA 211. Jedná se o napříč uložené řadové benzinové motory. Ty nacházejí využití v paletě modelů značek Škoda, Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, SEAT, Audi, CUPRA a Jetta. Doposud měla česká automobilka na starost vývoj všech agregátů EA 211 MPI. Nyní se její pole působnosti rozšiřuje i na vývoj všech motorů EA 211 TSI včetně jejich hybridních verzí. V postupných krocích se tak stane do roku 2027. 

09_motory_EA211_08d7ee2a

Nyní se tedy aktivity automobilky v oblasti vývoje koncernových motorů výrazně rozšiřují o všechny přeplňované zážehové motory EA 211 TSI včetně hybridních verzí. Škoda Auto tak postupně do roku 2027 získá zodpovědnost za vývoj celé této motorové řady, která je aktuálně používána v 50 modelech sedmi koncernových značek – Škoda, Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, SEAT, Audi, CUPRA a Jetta. Pro českou automobilku jde o další milník spolupráce v rámci koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi od roku 2012 probíhá i výroba některých motorů EA 211 a doposud zde byly vyrobeny více než 4 miliony kusů. Samotné rozšíření zodpovědnosti za vývoj motorů nebude bezprostředně znamenat rozšíření výrobních kapacit.

Převzetí kompletní odpovědnosti za technický vývoj obnáší pro automobilku Škoda Auto nejen samotný technický návrh konceptů motorů, ale také vyhotovení potřebné dokumentace a sériovou realizaci včetně emisních, funkčních a dlouhodobých zkoušek, které probíhají jak ve vlastní zkušebně Motorového centra, tak v emisní laboratoři Škoda Auto. Součástí vývojového procesu je rovněž projektové řízení, které zahrnuje vývoj motorů nejen v rámci EU, ale také v Číně, Indii, Jižní a Střední Americe a Jižní Africe. Vozy poháněné motory EA 211 se totiž prodávají na všech obydlených kontinentech, a tak musí vývoj zohledňovat také lokální, specifické požadavky těchto trhů.

Řada motorů EA 211 byla koncernem Volkswagen představena v roce 2011, když ve výrobním programu nahradila předchozí řadu EA 111. Jedná se o modulární řadu zážehových motorů, které mají ventilový rozvod DOHC se čtyřventilovou technikou. Za jednu z hlavních výhod rodiny motorů EA 211 lze považovat její vysokou míru variability. V současné době totiž mohou mít motory buď tři, nebo čtyři válce, zdvihový objem od 1,0 do 1,6 litru, pokrývají výkonové spektrum od 48 kW do 115 kW a jejich točivý moment je v rozmezí hodnot 93 Nm až 250 Nm. Motory řady EA 211 mohou podle provedení spalovat benzin, CNG či etanol a existují rovněž ve verzích využívajících mild-hybridní a plug-in hybridní techniku.

Motorová řada EA 211 | Infografika – Převzetí zodpovědnosti

Škoda Auto má pro vývoj motorů k dispozici nejen vlastní moderní motorovou zkušebnu otevřenou v roce 2014, ale i špičkově vybavenou emisní laboratoř s nejmodernější analytickou technikou splňující normu ISO 17025. Na motorových brzdách provádí na 130 zaměstnanců testování 350 zkušebních motorů ročně. V emisní laboratoři, jejíž součástí jsou i 4 klimatické komory, proběhne za rok až 8 000 laboratorních testů.

V současné době se motory této řady vyrábí v generaci EA 211 evo a nedávno byla zahájena i výroba generace evo2. Rodina EA 211 se člení na dvě základní motorové verze. U provedení EA 211 MPI se jedná o motory s vícebodovým nepřímým sekvenčním vstřikováním a atmosférickým plněním. Ve výrazně vyšším počtu však z výrobních linek sjíždějí motory EA 211 TSI přeplňované výfukovým turbodmychadlem.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru