BMW X1 – S rodinou komfortně a stylově – test

Radost z jízdy a výrazný design, to jsou hlavní cíle, které si stanovil poměrně mladý model v portfoliu BMW – X1. Na trh se dostal poprvé v roce 2009 a jeho současná třetí generace se dostala do našeho testu velmi brzy po uvedení na trh.

IMG_20230201_160211_resized_20230222_115319559

Jeho výroba probíhá v bavorském Regensburgu. Tento výrobní závod využívá řadu moderních technologií, které snižují ekologickou zátěž. Třeba díky úspoře elektrické energie při lakování karoserie. Nový model oproti předchůdci narostl v mnoha parametrech. Na délku teď měří 4,5 metru, rozvor se prodloužil na 2 692 milimetrů. Design podporující robustní vzhled pracuje s tradičními atributy – nechybí velké ledvinovité mřížky na přídi, přední nárazník má velké záhyby pro usměrnění přívodu vzduchu.

IMG_20230201_160134_resized_20230222_115339889

Uvnitř vozu je patrné prostorové zlepšení – více místa na šířku, nastavitelný sklon opěradel na zadních sedadlech a možnost posunout zadní lavici pro zvětšení prostoru pro nohy. Zavazadelník je nadstandardní – objem 540 litrů je o 35 litrů větší než u předchozího modelu. Déle jsme si zvykali na výstupek ve dveřích u loketních opěrek, který je sice velice stylový, ale je hodně robustní a zabírá dost místa. Výborná ergonomie zadních sedadel a nastavitelnost přesně podle potřeby jsou korunovány nastavitelnou délkou sedáku.

BMW X1 (3)

Palubní deska obsahuje minimum ovladačů, přístroje před řidičem i multimédia je možné sledovat na pásu displejů. Designově působí zajímavě „plovoucí“ loketní opěrka, na jejímž konci je umístěn tlačítkový ovladač automatické převodovky. Nechybí vstupy USB kabelů a plocha pro bezdrátové nabíjení mobilu.

Nabídka motorizací je opravdu široká. Benzínové i naftové jednotky doprovází 48V mild hybridní technologie, je možné volit i čistý elektromobil iX1 nebo plug-in hybridní variantu. Do našeho testu přijela verze s benzínovým dvoulitrovým motorem o výkonu 150 kW, což by mohla být celkem úsporná verze, protože účinnost motoru pomáhá zvyšovat elektromotor integrovaný do skříně dvouspojkové sedmistupňové převodovky Steptronic. Celkový výkon systému je 160 kW, zrychlení z nuly na stovku zvládne za 7,1 sekundy. Kombinovaná spotřeba uváděná v tabulkách (7,2 l/100 km) není daleko od hodnoty 7,8 l/100 km, kterou jsme dosáhli v testu. Jízdní vlastnosti bohatě uspokojí rodinné potřeby – dostatečná akcelerace při předjíždění, odpovídající elán pro delší dálniční jízdu, inteligentní pohon všech kol pro jistotu na zhoršeném povrchu.

IMG_20230201_160057_resized_20230222_115443227

Asistenční systémy nabízejí pomoc ve většině jízdních situací i při parkování. Data pro řídicí jednotku shromažďují kamery a ultrazvukové i radarové senzory. Za zmínku stojí zejména možnost volitelné funkce varování při výstupu z vozu, kdy akustický i vizuální signál upozorní před otevřením dveří, pokud se blíží auto nebo cyklista. Velmi praktické, pokud jsou děti na zadních sedadlech již větší a po zastavení nedočkavě otevírají dveře auta. Ve standardu všech modelů je parkovací asistent, couvací kamera i asistent pro couvání.

BMW X1 začíná v ceníku na 899 600 Kč, testovaná motorizace pak má cenovku od 1 138 800 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru