Honda Civic e:HEV – Zaujme novým designem i pohonem – test

Má za sebou půlstoletí existence, loni oslavil Civic 50. výročí od prvního uvedení. Automobilka mu nadělila opravdu fešácký kabát, který se výrazně liší od toho dosavadního. A k tomu úsporný hybridní pohon. Vyzkoušeli jsme, jak se bude hodit pro rodinu.

Honda Civic (1)

Model, který má na svém kontě více než 27,5 milionu prodaných kusů po celém světě, se představil už v 11. generaci. Ta ovšem změnila vzhled od základu. Dosavadní tak trochu „kosmický“ hatchback s velkým spoilerem přes zadní okno nahradil uhlazený elegantní vůz, připomínající spíš sedan, případně kupé. Parametricky se auto prodloužilo, snížilo a má kratší zadní přesah. Rozvor se prodloužil o 35 milimetrů, což slibuje větší vnitřní prostor. Nízké světlomety plynule navazují na přední mřížku, která je poměrně subtilní, zato otvor v nárazníku pro nasávání vzduchu působí docela robustně.

Kabina je znatelně vzdušnější než u předchůdce. Přispěly k tomu větší prosklené plochy i zmíněný delší rozvor. Cestující se díky tomu cítí příjemně i na delších cestách, což zejména u jízdy s dětmi na palubě hraje dost důležitou roli. Palubní deska je pojata v moderním stylu – chybí tlačítka, zato se na středový panel nastěhovaly datové vstupy USB a nechybí ani 12V zásuvka. Přístrojový štít je virtuální, obsahuje dva velké kruhové ukazatele, v nichž kromě rychlosti a otáček motoru zobrazíte i další potřebné informace podle vlastní preference. Ovládání infotainmentu zajišťuje volně stojící displej na palubní desce. Automatická převodovka k ovládání potřebuje pouze malý tlačítkový spínač na středovém tunelu, takže řidič i spolujezdec mají dostatek prostoru na šířku.

Honda Civic (4)

Sedadla v první řadě by mohla mít pro cesty na větší vzdálenosti trochu delší sedák, příjemná je široká loketní opěrka. V druhé řadě je dostatek místa, a tak tu mohou bez omezení cestovat i starší děti. Zavazadelník pojme velmi dobrých 400 litrů nákladu, což je adekvátní velikosti vozu, který měří na délku 4,5 metru. Potěší široký nákladový otvor.

Honda Civic (3)

Nabídka aktuálně zahrnuje jediný typ pohonu, a to benzínový motor o objemu 1 993 cm3 spojený s hybridní technologií. Celkový výkon systému činí 135 kW, přičemž dokáže rozpohybovat Civic k výbornému zrychlení z nuly na stovku za 7,8 sekundy. Spotřeba paliva je dle technických parametrů 4,7 l/100 km, my jsme během testu v zimním období a s velkým podílem dálniční jízdy (která spotřebě u hybridů tolik nesvědčí jako pohyb po městě) dosáhli hodnoty 6,7 l/100 km. Hladké a plynulé rozjezdy lze přičíst na vrub dobře sladěné převodovce, také akcelerace při předjíždění byla na jedničku. Přepínání mezi konvenčním pohonem a hybridním režimem probíhá zcela automaticky, přičemž ve všech jízdních režimech probíhá rekuperace energie.

Honda Civic (8)

Honda Civic e:HEV je k dispozici od ceny 769 900 Kč a od prvního stupně výbavy je vybavena vyspělými asistenčními systémy, jako je varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu, rozpoznáváním dopravních značek, asistencí pro jízdu v koloně, protikolizním systémem apod. Bezpečnost, která je na cestách s rodinou mimořádně důležitým parametrem, posiluje i jedenáct airbagů, kdy standardem jsou například kolenní airbagy u obou předních sedadel, nový je přední středový airbag zabraňující srážce řidiče a spolujezdce při bočním nárazu.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru