Má za sebou půlstoletí existence, loni oslavil Civic 50. výročí od prvního uvedení. Automobilka mu nadělila opravdu fešácký kabát, který se výrazně liší od toho dosavadního. A k tomu úsporný hybridní pohon. Vyzkoušeli jsme, jak se bude hodit pro rodinu.
Model, který má na svém kontě více než 27,5 milionu prodaných kusů po celém světě, se představil už v 11. generaci. Ta ovšem změnila vzhled od základu. Dosavadní tak trochu „kosmický“ hatchback s velkým spoilerem přes zadní okno nahradil uhlazený elegantní vůz, připomínající spíš sedan, případně kupé. Parametricky se auto prodloužilo, snížilo a má kratší zadní přesah. Rozvor se prodloužil o 35 milimetrů, což slibuje větší vnitřní prostor. Nízké světlomety plynule navazují na přední mřížku, která je poměrně subtilní, zato otvor v nárazníku pro nasávání vzduchu působí docela robustně.
Kabina je znatelně vzdušnější než u předchůdce. Přispěly k tomu větší prosklené plochy i zmíněný delší rozvor. Cestující se díky tomu cítí příjemně i na delších cestách, což zejména u jízdy s dětmi na palubě hraje dost důležitou roli. Palubní deska je pojata v moderním stylu – chybí tlačítka, zato se na středový panel nastěhovaly datové vstupy USB a nechybí ani 12V zásuvka. Přístrojový štít je virtuální, obsahuje dva velké kruhové ukazatele, v nichž kromě rychlosti a otáček motoru zobrazíte i další potřebné informace podle vlastní preference. Ovládání infotainmentu zajišťuje volně stojící displej na palubní desce. Automatická převodovka k ovládání potřebuje pouze malý tlačítkový spínač na středovém tunelu, takže řidič i spolujezdec mají dostatek prostoru na šířku.
Sedadla v první řadě by mohla mít pro cesty na větší vzdálenosti trochu delší sedák, příjemná je široká loketní opěrka. V druhé řadě je dostatek místa, a tak tu mohou bez omezení cestovat i starší děti. Zavazadelník pojme velmi dobrých 400 litrů nákladu, což je adekvátní velikosti vozu, který měří na délku 4,5 metru. Potěší široký nákladový otvor.
Nabídka aktuálně zahrnuje jediný typ pohonu, a to benzínový motor o objemu 1 993 cm3 spojený s hybridní technologií. Celkový výkon systému činí 135 kW, přičemž dokáže rozpohybovat Civic k výbornému zrychlení z nuly na stovku za 7,8 sekundy. Spotřeba paliva je dle technických parametrů 4,7 l/100 km, my jsme během testu v zimním období a s velkým podílem dálniční jízdy (která spotřebě u hybridů tolik nesvědčí jako pohyb po městě) dosáhli hodnoty 6,7 l/100 km. Hladké a plynulé rozjezdy lze přičíst na vrub dobře sladěné převodovce, také akcelerace při předjíždění byla na jedničku. Přepínání mezi konvenčním pohonem a hybridním režimem probíhá zcela automaticky, přičemž ve všech jízdních režimech probíhá rekuperace energie.
Honda Civic e:HEV je k dispozici od ceny 769 900 Kč a od prvního stupně výbavy je vybavena vyspělými asistenčními systémy, jako je varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu, rozpoznáváním dopravních značek, asistencí pro jízdu v koloně, protikolizním systémem apod. Bezpečnost, která je na cestách s rodinou mimořádně důležitým parametrem, posiluje i jedenáct airbagů, kdy standardem jsou například kolenní airbagy u obou předních sedadel, nový je přední středový airbag zabraňující srážce řidiče a spolujezdce při bočním nárazu.