Víte, kde se vyrábí většina vozů Ford Transit, které jezdí v Evropě?

Správná odpověď zní: v Turecku. Proto jsme navštívili továrnu firmy Ford Otosan ve městě Kocaeli nedaleko Istanbulu, která je vlastněná americkým Fordem z 41% a stejných 41 % drží místní bohatá rodinná firma Koc Holding. V Turecku se nacházejí tři továrny a jedna pak v Rumunsku. Výrobní kapacita tureckých továren činí 471 tisíc vozů, v Rumunsku se ročně vyrobí 250 tisíc aut. Ford Otosan je největším tureckým exportérem, kromě známých modelů Transit, Transit Custom, Courier a Connect, různých verzí Tournea se zde vyrábějí také osobní vozy Focus, Puma a Kuga. Závod v Kocaeli je největším centrem výroby užitkových vozů Ford of Europe.

IMG_20221124_110327_resized_20230102_061503863

Společnost Ford Otosan v prosinci 2020 oznámila investiční plán ve výši 2 miliard eur pro projekty elektrické a propojené užitkové vozy nové generace v závodech Kocaeli s cílem vést elektrickou transformaci automobilového průmyslu. Díky této investici, která se uskuteční v průběhu 6 let a jejíž dopady se rozloží do 10 let, se roční kapacita vozů vyrobených v této firmě v Turecku zvýší na 650 tisíc kusů.

Od roku 2021 vyrábí Ford Otosan 74 % užitkových vozidel prodávaných v Evropě a 88 % produktové řady Transit, kterou Ford prodává v Evropě. V námi navštíveném závodě se začal sériově vyrábět první plně elektrický užitkový vůz Ford E-Transit pro Evropu. Na trh byl uveden ve druhém čtvrtletí roku 2022.

00f617fa8fd66a11f6ff258d2a8d9de4.1600x1200

Od první poloviny roku 2023 bude Ford Otosan vyrábět dieselové, plug-in hybridní elektrické (PHEV) a plně elektrické varianty „nové generace rodiny Ford Transit Custom“.  Výroba nejprodávanější dodávky a druhého plně elektrického užitkového vozu Ford E-Transit Custom bude zahájena v tomto roce.

b7ae925b5399e9528e795489a1fec7a2.1600x1200

V roce 2020 zahájila společnost Ford Otosan  investici do nové montážní linky na baterie. V souladu s tím si firma klade za cíl prodávat do roku 2030 pouze osobní automobily s nulovými emisemi, do roku 2035 lehká a střední užitková vozidla s nulovými emisemi a do roku 2040 těžká užitková vozidla s nulovými emisemi. Na Hannoverském autosalonu IAA představila firma těžké užitkové vozidlo se 100% elektrickým pohonem. Společnost navíc usiluje o uhlíkovou neutralitu do roku 2030 ve svých výrobních závodech v Turecku a veškerou elektřinu používanou ve svých areálech již získává ze 100 % z obnovitelných zdrojů.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru