Opel Astra 1.2 Turbo – Hravě dravá – test

Šestá generace Astry přinesla designové osvěžení a k tomu novinky pod kapotou. Do nabídky se dostal plug-in hybridní model, do testu jsme si ale vybrali verzi s přeplňovaným tříválcovým motorem. Ten dodal moderně laděnému hatchbacku chuť k dynamické jízdě, a přitom patří k cenově dostupnějším motorizacím.

Opel Astra (5)

Design nové Astry je nejen líbivý, ale také působí sportovněji než dřívější zaoblené tvary. Přední maska je nízká a navazují na ni úzké světlomety s ostrými linkami denních svítilen. Přední nárazník získal na robustnosti díky svislým aerodynamickým kapsám a velkým nasávacím otvorům. Záď je definována výrazným prolisem s označením modelu a světlomety, které mají jasné tvarové konotace s předními svítilnami. Profil osvěžují netradiční tvary C sloupků a zadního okénka. Celkový dojem je hodně „fresh“ a ve spojení se zlatavou barvou laku dokonce aspiruje na zařazení mezi „stylovky“.

Kabina je prostorná díky prodlouženému rozvoru – narostl proti předchůdci skoro o půl druhého centimetru. Jaké je ergonomické řešení palubovky? Je patrné naklonění směrem k řidiči, které ještě zdůrazňuje designový prvek na straně před spolujezdcem. Virtuální přístrojový štít díky společnému rámečku opticky pokračuje přímo k displeji infotainmentu a vytváří dojem velmi široké obrazovky. Tlačítek je minimum, ani na středovém tunelu jich mnoho nenajdeme. Tlačítková automatická převodovka připomíná, že cílem konstruktérů je mimo jiné i pohodlí řidiče při ovládání vozu.

Opel Astra (7)

Ergonomické sedačky jsou po léta specialitou značky Opel a u Astry nedělá výjimku. Pozice řidiče je výborná, nechybí výsuvný sedák a boční vedení. Cestující na zadních sedadlech mají prostor odpovídající celkové délce vozu, která o moc nepřesahuje 4,3 metru. Zejména pro nohy není místa nadbytek. Zavazadelník pojme 422 litrů nákladu, což je v této třídě dobrý parametr a pozitivní body získává i široký otvor kufru a nízká nákladová hrana ochráněné plastovou lištou.

Tříválcový přeplňovaný motor příjemně překvapil. Přestože jeho zvuk není zrovna impozantní a do kabiny celkem proniká, má slušnou dynamiku a 130 koní výkonu poskytuje ochotně a svižně. Chuť k agilní jízdě je patrná, a tak se nejednou přistihnete při razantnějším stylu, než by se s tímto typem vozu (a motorem) očekávalo. Automatická osmistupňová převodovka má ovšem i své limity, které pocítíte při podřazování, které by mohlo být o něco rychlejší. Při běžné jízdě ale řadí hladce a je znát, že jí pohodový styl sedí lépe. Spotřeba během testu nad sedmi litry je přijatelná, na dálnici to bylo o něco víc.

Opel Astra (3)

Opel Astra začíná s cenou na 549 990 Kč za benzínový tříválec, ovšem v základní verzi s výkonem 110 koní. Testovaná silnější verze je v akčním ceníku od 569 990 Kč.

Testovaný model:

Opel Astra 1.2 Turbo

motor:  zážehový tříválec 1 199 cm3

výkon:  96 kW/130 k při 5 500 ot./min.

točivý moment:  230 Nm při 1 750 ot./min.

rozměry:  délka 4 374 mm, šířka 1 860 mm, výška 1 470 mm

rozvor náprav: 2 675 mm

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru