Mazda CX-60 – Na nové platformě – test

Mazda CX-60 je prvním plug-in hybridem, který automobilka nedávno uvedla na trh. Kromě toho je také postavena na zcela nové platformě pro vozy s pohonem všech kol. V nabídce ovšem najdete i dieselový šestiválec ve variantách s pohonem 2WD nebo jako čtyřkolku.

Mazda CX60 (1)

My jsme do testu zvolili benzínovou verzi, která se pojí s hybridním pohonem. Vozů SUV s tímto typem pohonného systému je totiž aktuálně na trhu hned několik. Plug-in hybridy se v cenících výrobců automobilů velmi rychle zabydlely ruku v ruce se zpřísňujícími se emisními limity, zákazníci jim už také začínají přicházet na chuť, a to zejména ve firemní sféře. CX-60 jde cestou, která nevyžaduje kompromisy. Čistě na elektřinu dokáže jet rychlostí až 140 km/h, v bezemisním módu ujede až 60 kilometrů. Na baterii, která napájí elektromotor s vysokým výkonem 100 kW, poskytuje výrobce záruku osm let nebo 160 000 ujetých kilometrů. Systémový výkon dosahuje 327 koní, zatímco dieselová varianta dosáhne maximálně na sílu 254 koní.

Mazda se rozhodla zlákat řidiče nejen zajímavými technickými parametry, ale také líbivým designem, což ostatně tato značka umí velmi dobře a již to v minulosti ukázala na nejednom modelu. Povedlo se to i u rozměrného SUV, které působí mohutně i díky robustní přední masce. Na vysokou mřížku s logem umístěným pod jejím horním okrajem navazují úzké světlomety, z boku dominují vysoké panely dveří a svažující se střecha, záď působí o něco subtilněji díky úzkým svítilnám a dynamickému střešnímu spoileru.

Mazda CX60 (3)

Interiér je luxusní a prostorný, výborný dojem umocňoval při testu i fakt, že jsme vyzkoušeli zbrusu nový vůz s najetými několika málo stovkami kilometrů. Pohodlné sedačky nabízejí veškerý komfort při nastavování, boční vedení by ale mohlo být o trochu výraznější. Posádka na zadních sedadlech má dostatek místa pro nohy i hlavu, objem zavazadelníku 570 litrů je velmi dobrý i pro rodinné cestování. Musíte samozřejmě počítat i s nutností uložení kabelů v kufru. Budete je při snaze o ekologický a ekonomický provoz potřebovat takřka denně, protože dojezd stačí na pojížďky po městě. Jinak má ale vůz 50litrovou nádrž na benzín, takže spalovací motor zvládne bez potíží delší cestování do míst s horší dobíjecí infrastrukturou.

Pro řidiče je ovládání příjemné, protože ergonomie zachovává běžné rozložení ovladačů. A to včetně kruhového voliče pro rozhraní infotainmentu, takže odpadá používání dotykového displeje. Ten je ostatně dost vysoko, až na vrcholku středového panelu, a multifunkční volant a otočný ovladač jsou tak ideálním řešením. Přístrojový štít je digitální, nicméně zachovává tradiční architekturu, takže se v něm zorientujete snadno a rychle. Jednoduché je i ovládání jízdních systémů, kdy volíte mezi režimy normal, sport, off-road, towing a čistě elektrickým EV.

Mazda CX60 (8)

Do jízdních vlastností výrazně promlouvá stav nabití akumulátorů. Pokud se připojuje elektromotor a máte k dispozici robustní výkon 327 koní, je dynamika výborná a uváděné zrychlení z nuly na stovku za 5,8 sekundy zní reálně. Když se spoléháte jen na spalovací motor, je auto znatelně rozvážnější. A jak dopadla spotřeba? Tabulky uvádějí kombinovanou spotřebu 1,5 l a 23 kWh na 100 kilometrů. Při jízdě bez využití elektřiny jsme pak zaznamenali 8,5 l/100 km. Bez výhrad je řazení osmistupňového automatu.

Mazda CX-60 začíná s cenou na 1 257 590 Kč za dieselovou verzi s pohonem 2WD, testovaný plug-in hybrid je k dispozici od ceny 1 343 090 Kč.

Testovaný model:

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV

motor:  zážehový čtyřválec 2 488 cm3

výkon spalovacího motoru:  141 kW/192 kW při 6 000 ot./min

elektromotor: 100 kW/136 k

systémový výkon:  241 kW/327 k při 6 000 ot./min

systémový točivý moment:  500 Nm

rozměry:  délka 4 745 mm, šířka 2 134 mm, výška 1 680 – 1 686 mm

rozvor náprav: 2 870 mm

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru