Lexus se vydal cestou vývoje nových technologií postavených na elektrifikaci pro snižování emisí vozidel a posouvání jízdních vlastností. Elektromobily s bateriovým pohonem budou udávat tón automobilismu, říká viceprezident Toyota Motor Europe a šéf Lexus Europe Pascal Ruch.
Do úplného vybudování infrastruktury a zajištění dodávek elektřiny bude Lexus pokračovat ve vývoji nejrůznějších technologií elektrifikace pro hybridní, plug-in hybridní a bateriové elektromobily s ohledem na různorodé potřeby zákazníků a podmínky jednotlivých trhů po celém světě.
Lexus Electrified Sport
Electrified Sport je předobrazem budoucí sportovní vlajkové lodi značky Lexus s bateriovým elektrickým pohonem. Reprezentuje záměr značky stavět elektrifikovaná vozidla s věrohodným sportovním charakterem. Splývající křivky uvedeného konceptu – inspirované rychlostí a hladkostí letecké akrobacie a současně zavádějící novou identitu bateriových elektromobilů Lexus – jdou ruku v ruce s odpovídajícím výkonem. Z místa na 100 km/h by měl vůz akcelerovat přibližně za dvě sekundy.
Špičková konstrukce baterií
Baterie používané v nejnovějších hybridních a plug-in hybridních vozech Lexus zajišťují dostatečný elektrický dojezd pro každodenní používání, ale současně jsou dostatečně kompaktní, aby zbytečně nenavyšovaly hmotnost vozidla nebo jeho cenu a nezasahovaly do prostoru pro posádku či náklad. Tatáž zásada platí i v případě bateriových elektromobilů s baterií o odpovídající kapacitě 71,4 kWh pro plánované elektrické SUV RZ 450e, které by mělo vykazovat v dané třídě špičkovou spotřebu energie 16,8 kWh na 100 km a elektrický dojezd až 440 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP).
Elektrický pohon s manuální převodovkou
U mnoha řidičů platí, že pro požitek za volantem je klíčový pocit kontroly a zapojení do děje prostřednictvím manuálního řazení. Lexus proto zkoumal, jak bateriový elektromobil vybavit manuální převodovkou – původní myšlenka nakonec vyústila v soustředěný vývoj s použitím výzkumného prototypu postaveného na kompaktním SUV UX 300e s řadicí pákou a spojkovým pedálem.
Softwarové jsou i systémy DIRECT4 a One Motion Grip, a tak Lexus bude moci zkoumat nové možnosti přizpůsobování jízdních schopností vozu podle osobního vkusu každého řidiče.