Nejdůležitější částí testovacího programu je čelní nárazová zkouška, na kterou se automobilka intenzivně připravuje pomocí komplexních simulací. Prvotní hliněné modely nových vozidel se naskenují a v počítači se k nim přidají různé body, křivky a povrchy, z nichž se vytvoří první digitální návrhy vozidla. Po dokončení návrhu se celé vozidlo vytvoří v počítači. Pomocí simulačních modelů lze virtuálně testovat všechny podmínky zatížení a optimalizovat příslušné vlastnosti automobilu, jako je tuhost, pevnost, chování při nárazu nebo dokonce odolnost a akustika. Prvnímu skutečnému crash testu předchází přibližně 1 000 počítačových simulací. Během vývoje vozidla se provádí přibližně deset interních reálných crash testů, které existují i pro jednotlivé části karoserie, například kapotu nebo přední nárazník. Každému testu komponent předchází přibližně 140 virtuálních simulací.
50 let crash testů modelů Škoda – bezpečnost je na prvním místě
Publikoval
Zveřejněno