Společnost Grand Automotive Central Europe se stala oficiálním importérem značky Geely pro Maďarsko, Českou republiku a Slovensko. V pátek 4.11.2022 skončilo dlouhé vyjednávání mezi společnostmi Geely a Grand Automotive CE a nejvyšší představitelé obou stran podepsali v hotelu Four Seasons Gresham Palace v Budapešti dohodu o dovozci pro tři země.
Smlouvu podepsali Viktor Molnár, generální ředitel společnosti Grand Automotive Central Europe Ltd., a Cook Xue, výkonný zástupce generálního ředitele společnosti Geely Auto International Corporation. První vozy značky Geely by měly vyjet na silnice v Česku, Maďarsku a Slovensku začátkem roku 2023.
Prvním modelem Geely, který bude uveden na náš trh, bude Geometry C s plně elektrickým pohonem.
O společnosti GEELY
Společnost Geely poprvé vstoupila do automobilového průmyslu v roce 1997. Stala se první čínskou automobilovou značkou, která v roce 2020 dosáhla prodeje a výroby 10 milionů kusů osobních automobilů. Známé automobilové značky společnosti jsou Geely Auto, Volvo, Polestar a Lotus. Společnost se doposud 11 let po sobě umísťovala na seznamu Fortune Global 500, kde zaujímá 229. místo s aktivy přesahujícími 55,8 miliardy USD a více než 120 000 zaměstnanci po celém světě.
Vybudovala několik konstrukčních a výzkumných center v čínské Šanghaji, švédském Göteborgu, britském Coventry, americké Kalifornii a německém Frankfurtu, kde pracuje více než 20 tisíc pracovníků výzkumu a vývoje a více než 14 000 inovačních patentů. Společnost má po celém světě více než 40 výrobních závodů na výrobu vozidel a hnacích ústrojí.
Produkty společnosti pokrývají hlavní segmenty trhu, včetně SUV, crossoverů, kombi a sedanů, ale také modely elektromobilů, hybridních vozidel, vozidel na metanol a vozidel s výměnnými bateriemi. V roce 2021 společnost zahájila strategii „Intelligent Geely 2025 „, jejímž cílem je vybudování technologické ekologické sítě kolem čipů, softwarových operačních systémů, digitalizace a satelitních sítí. Geely plánuje během pěti let uvést na trh více než 25 nových elektrifikovaných produktů prostřednictvím investic ve výši 21 miliard USD.