Nový Peugeot 308 SW je model s výrazným designem, elegantním profilem a propracovanou zádí. Patří do segmentu C kombi, ve kterém Peugeot již mnoho let slaví úspěchy. Přestože tento segment přímo konkuruje vozům SUV, zůstává od roku 2010 stabilní. Poptávka v Evropě je stále silná a prognózy prodejů jsou pro nadcházející roky příznivé.
Zákaznická základna vozů kombi je v segmentu C nejmladší a zároveň nejdynamičtější. Jejími typickými představiteli jsou aktivní rodiny s dětmi a bezdětné páry, které svůj vůz intenzivně využívají.
Nový 308 SW upoutá na první pohled svými přednostmi: má velký prostor pro cestující díky délce 464 cm a rozvoru 273 cm; je úsporný s optimalizovanou aerodynamiku s Cx 0,277 a SCx 0,618, což přináší snížení emisí CO₂ a spotřeby paliva; má nespočet úložných prostor, jejichž hlavním cílem je pohodlí a praktičnost; velká středová konzola je ergonomická a nabízí prostor pro předměty každodenního života; je praktický při běžném každodenním používání díky lavici, kterou lze rozdělit na tři části (40/20/40) a lze ji sklápět ze zavazadlového prostoru; má zavazadlový prostor s dvoupolohovou podlahou a elektricky ovládaným víkem pro pro bezkontaktní otevírání; objem zavazadelníku má od 608 až po 1634 l (při plně sklopené zadní lavici).
Kombi je stejně jako hatchback 308 vybaven uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit. Má přinést lepší ergonomii, atraktivní design, větší potěšení z jízdy, lepší kvalitu a konektivitu. Kompaktní volant má zabudované ovládací prvky a možnost vyhřívání; digitální 3D přístrojový panel je umístěný ve výši očí a digitální 10″ displej; má 10″ středový dotykový displej s vysokým rozlišením a novým systémem i-Connect Advanced, což je intuitivní online systém infotainmentu, který je identický s prostředím chytrého telefonu; ovladače i-toggles nahrazují klasický panel klimatizace. Každý přepínač lze plně nakonfigurovat a představuje přímý přístup k určité funkci na centrální obrazovce. V neposlední řadě tu najdete 4 zásuvky USB C, bezdrátovou funkci zrcadlení a možnost připojit přes Bluetooth dva telefony současně.
Nabídku palubních technologií doplňují ve voze asistenční systémy řízení poslední generace. Tvoří je balíček Drive Assist 2.0. Zahrnuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem: poloautomatická změna jízdního pruhu, včasné doporučení rychlosti a přizpůsobení rychlosti v zatáčkách.
Nový model nabízí několik typů pohonů. Plug-in hybridní verze poskytují výběr mezi dvěma variantami: HYBRID 225 e-EAT8 a HYBRID 180 e-EAT8. Dále jsou k dispozici benzínové (PureTech 110 S&S MAN6, PureTech 130 S&S MAN6/EAT8) a dieselové verze (BlueHdi 130 S&S MAN6/EAT8).
My jsme v testu vyzkoušeli klasickou dieselovou verzi 1.5 BlueHdi s osmistupňovým automatem Aisin a výkonem 96 kW (130 koní) a nejvyšším točivým momentem 300 Nm při 1750 ot/min. Automobil je vybaven pohonem předních kol, jeho maximálka činí 208 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 10,9 sec. Do nádrže se vejde 53 litrů nafty. Při týdenním testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 5,7 litrů/100 km a dojezd s plnou nádrží a této spotřebě by činil cca 900 km. Jízda byla plynulá, motor zatahuje dobře, jen převodovka škube při popojíždění v koloně po městě. Ovšem nejvíce vozu sluší klidná jízda na dlouhých trasách, kdy se výborně projeví komfortní podvozek a tichý motor.
Atraktivní exteriér byl ve vrcholné výbavě GT zdůrazněn lesklými černými detaily, litými koly o průměru 18″, speciální maskou chladiče a adaptivními Matrix LED světly. Zpracování interiéru je v této třídě skvělé, materiály jsou velmi kvalitní. S ergonomií je to trošku horší, přes malý volant není na budíky vidět. Přední sedadla jsou dokonale tvarovaná a nabízejí vícebodovou masáž. Zavazadelník v základu s 608 litry je velký a praktický, má pravidelný tvar, nízkou nakládací hranu a široký vstupní otvor. Rozvor vozu 2732 mm by napovídal dostatečnému prostoru na zadních sedadlech, ale zde se to bohužel příliš neprojevilo.
Cena testovaného modelu s příplatky činila 1 097 000 Kč.