Pro testování novinky ze stáje Mercedes-EQ jsme se rozhodli i proto, že nabízí možnost sedmimístného provedení interiéru. Možnost usadit další dvě osoby v třetí řadě sedadel je v případě elektromobilu zajímavá. Během testu jsme ovšem našli řadu dalších předností.
Standardně je pětimístné, ale třetí řadu sedadel pořídíte za cenu něco přes jednadvacet tisíc korun. Druhou řadu sedadel můžete posouvat v rozsahu 140 milimetrů, sklon opěradel je nastavitelný. Takže si můžete vnitřní prostor nakonfigurovat tak, aby vám bylo cestování co nejpohodlnější. V pětimístném uspořádání uložíte do kufru zavazadla o objemu 495 litrů, v sedmimístném je to 465 litrů a když vyklopíte sedačky ve třetí řadě, zbyde už jen 130 litrů. EQB je zajímavé i tím, že přes kompaktní vnější rozměry (délka 4684 milimetrů) je jeho vnitřní prostor nejen variabilní, ale také velkorysý. Je to i díky dlouhému rozvoru 2829 milimetrů.
Vnější vzhled připomíná spřízněnost s konvenčním modelem GLB, nápadně se ale liší přední maskou, která je v duchu současných elektromobilů z dílny mercedesu. Místo mřížky je tu lesklý černý panel, nechybí výrazná hvězda a dvě tenké stříbřité linky. Přední nárazník je zvýrazněn černými plochami, které markýrují nasávací otvory, jež elektromobil v reálu pro chlazení nepotřebuje.
Palubní deska vychází z řešení pomocí vedle sebe umístěných displejů, takže se před řidičem rozprostírá dlouhá obrazovka plná údajů. Jsou tu i vrtulovité výdechy klimatizace, typické pro „mercedesovský“ design. Ovládání je zejména pro znalce značky intuitivní, hodně funkcí ovládáte přes dotykové plošky na volantu, je tu i typický touchpad na středovém tunelu. Hlasové ovládání už prošlo pár lety vývoje, takže reaguje dobře, pokud přistoupíte na paletu výrazů, kterým rozumí. Nastavení navigace, teploty v interiéru nebo vyhledání nabíjecí stanice je už pro hlasovou asistenci hračkou.
Nabídka zahrnuje několik výkonových verzí, do testu jsme dostali variantu s pohonem všech kol a výkonem 168 kW. Příjemným benefitem je nejen zapojení do služby Mercedes me Charge pro snadné dobíjení, ale hlavně možnost využívat ji rok zdarma. A navigační systém dokáže nejen vypočítat nejlepší trasu, ale také vzít v úvahu nutnost zastávek pro nabíjení. Během testu se nám na palubním počítači ukazovala spotřeba mezi 19 a 20 kWh/100 km, dojezd byl kolem 380 kilometrů, což není daleko od oficiálního údaje 419 kilometrů podle metodiky WLTP. Vzhledem k tomu, že se jednalo o verzi s dvěma elektromotory a pohonem všech kol, byla dynamika auta velmi slušná, především rodinné jízdě svědčí skvěle komfortně naladěný podvozek. Kromě inteligentní navigace má auto v zásobě i vyspělé asistenční systémy, které podpoří řidiče při většině jízdních manévrů.
EQB začíná s cenou na 1 393 920, testovaná verze startuje na 1 483 460 Kč, konkrétní vůz s příplatkovou výbavou vyšel na 1 739 080 Kč.