Jedna z ikon značky je zpět: nové GranTurismo, které předznamenává novou kapitolu příběhu, jenž se započal před 75 lety s Maserati A6 1500.
GranTurismo coupé kombinuje vysoký výkon typický pro sportovní vůz s komfortem vhodným na dlouhé vzdálenosti, a to jak ve verzi s výkonným spalovacím motorem, tak ve verzi 100% na elektřinu. Je to první vůz v historii značky, který zavádí 100% elektrickou pohonnou jednotku.
Design vozu má představovat ideální rovnováhu mezi krásou a funkčností, ale bez okázalosti. Klasické proporce vozů této značky zůstaly zachovány, přičemž dlouhá kapota a střed karoserie jsou protnuty čtyřmi blatníky. Naopak linie střechy dynamicky klesá, aby zdůraznila křivku sloupku znázorňující ikonické logo trojzubce. GranTurismo bylo vyvinuté v inovační laboratoři společnosti Maserati a bude se vyrábět ve výrobním centru Mirafiori v Turíně.
Nové kupé je vybaveno revolučním motorem V6 Nettuno dostupným ve dvou verzích: Modena s 3,0litrovým motorem V6 Nettuno Twin Turbo o výkonu 490 koní; Trofeo, vysoce výkonné verzi založené na stejném motoru vylepšeném na maximální výkon 550 koní.
Alternativou je GranTurismo Folgore vybavené 100% elektrickým pohonem na baterie. Systém Folgore je založen na 800 voltové technologii a byl vyvinut s využitím technických řešení z Formule E. Nabízí výkon, který umožňují tři 300kW motory s permanentními magnety. Baterie má nominální kapacitu 92,5 kWh a využitelnou kapacitu 560 kW, aby se na kola nepřetržitě přenášela síla přibližně 760 koní. Specifické nastavení a inovativní uspořádání baterie vede k omezení výšky vozu na 1353 mm, aniž by byl ohrožen jeho sportovní charakter. Tvar bateriové sady, známý jako „T-bone“, se vyhýbá umístění bateriových modulů pod sedadla, zejména jejich přesouváním kolem středového tunelu, a proto výrazně snižuje H-bod vozu.
Při uvedení na trh je GranTurismo k dispozici také v PrimaSerii 75. výročí uvedení na trh, což je limitovaná série s exkluzivním obsahem věnovaná nedávnému 75. výročí tohoto vozu.