Nová generace oblíbeného SUV jihokorejské značky budí rozruch svým odvážným designem, ale také možností volby ekologických a ekonomických pohonných jednotek. Vyzkoušeli jsme cestování ve verzi plug-in hybrid.
Lehce výstřední vzhled v testované šedé barvě tolik nevynikne, i tak je ale vzhled Tucsonu docela odvázaný. Výrazná přední maska s futuristickými světlomety ve spojení s velkými kapsami pro mlhovky v nárazníku zaujme na první dojem. Líbí se nám i výrazná kola a zakončení zádi. Délka 4 500 mm znamená pohodlné manévrování, na šířku měří 1 865 a na výšku 1 650 mm. Rozvor 2 680 mm naznačuje velkorysý vnitřní prostor a do zavazadelníku naložíte v plug-in hybridní verzi náklad o objemu 558 litrů.
V kabině je poznat, že automobilka se vydala cestou k velmi modernímu pojetí palubní desky. Má pěkně vymodelované tvary, které vyvolávají až sošný dojem. Výdechy klimatizace zabudované do horní lišty nijak neruší ladnost palubovky, také pěkně velký displej infotainmentu je citlivě zapuštěn do středového panelu. Tlačítka téměř zmizela a také volba jízdních režimů automatické převodovky se odehrává pomocí malého přepínače. Cestující budou spokojeni vpředu i vzadu, druhá řada má rovněž nastavitelný sklon opěradel a celou lavici lze sklopit do vodorovné polohy. Variabilita pro rodinu i převážení větších předmětů je příznivá.
Benzínový motor 1.6 T-GDI s výkonem 132,4 kW ve spojení s automatickou převodovkou dokáže auto pohánět hladce a elegantně, rozjezdy jsou sametové a ticho v kabině skoro léčivé. Na dálnici se dokáže také rozjet, nepočítejte ale s výraznými sprinty. Zato se vám odvděčí opravdu úspornou jízdou. Tabulky uvádějí hodnotu 1,4 l/100 km, to ovšem musíte často dobíjet elektřinu. Dojezd s nabitou baterií je slušný – od 62 do 74 kilometrů. My jsme dobíjet nestihli, a tak palubní počítač ukázal po testu hodnotu 5,1 l/100 km. To je ovšem na tak velké auto rovněž příznivá hodnota.
Hyundai Tucson lze aktuálně pořídit za akční cenu 559 990 Kč. Na plug-in hybridní verzi si musí zákazník připravit nejméně 919 990 Kč.