V Praze byl tento týden představen nový Lexus RX v páté generaci. Vůz má navázat na tradici tohoto modelu a současně posunout hranice designu a technologií s cílem posílit schopnosti RX a jeho atraktivitu pro širší skupinu zákazníků.
Původní RX v roce 1998 definovalo automobilový segment luxusně zaměřených vozů SUV. Od té doby se RX postupně vyvíjelo, a především se v roce 2005 s uvedením verze RX 400h stalo prvním elektrifikovaným modelem mezi prémiovými značkami. Dnes je to celosvětově etablovaný klíčový model značky s 3,5 miliony prodanými vozy – z toho 300 tisíc v Evropě.
Společně s nedávno uvedeným modelem NX a novým elektromobilem RZ bude RX pomáhat rozvíjet design „Next Chapter“ značky Lexus. S těmito třemi modely bude mít značka doposud nejlépe pokrytý segment prémiových SUV střední a vyšší střední třídy.
Lexus pro nové RX připravil designový jazyk „Next Chapter“, jehož součástí je nová „vřetenovitá karoserie“ – ta vznikla začleněním typické vřetenovité masky chladiče do celé přední partie vozidla. Tým návrhářů RX vytvořil vůz okamžitě rozpoznatelný jako RX s dynamičtějším, elegantnějším a sebejistějším charakterem.
Řidičsky zaměřený kokpit koncepce ‚Tazuna‘ zprostředkuje přímé a intuitivní ovládání vozidla podle zásady ‚ruce na volantu, oči na silnici‘. Rovněž přispívá k požitku z jízdy díky intuitivnímu a čistému uspořádání, k němuž napomáhá nový multimediální systém s palubním asistentem „Hey Lexus“ v češtině, 14″ dotykový displej a funkce dálkového ovládání dostupné přes mobilní aplikaci Lexus Link.
Ve snaze vylepšit typický jízdní projev pak značka optimalizovala základní atributy SUV, jako jsou např. těžiště, setrvačné síly, snížení hmotnosti, tuhost a hnací ústrojí, aby zajistila přirozenější komunikaci řidiče s jeho vozidlem. Vylepšené ovládání a odezva jsou postaveny na zdokonalené podvozkové platformě Lexus GA-K, která přináší vynikající tuhost karoserie a nízké těžiště.
Pro nové RX jsou v Evropě připraveny tři různé elektrifikované systémy pohonu. Klíčovým provedením RX pro západoevropské trhy bude RX 450h+ s plug-in hybridní technologií, vůbec první model RX s tímto typem pohonu. Hybridní elektrické provedení RX 350h je zajímavou hospodárnou alternativou k naftovým a benzínovým ústrojím o nižším zdvihovém objemu. A pro zákazníky toužící po opojnějších jízdních schopnostech má Lexus připraven první dynamicky zaměřený hybrid s přeplňovaným ústrojím: RX 500h se systémem regulace hnací síly DIRECT4.
Třetí generace bezpečnostního paketu Lexus Safety System+ zahrnuje vylepšený předkolizní bezpečnostní systém, nový proaktivní asistent řízení a na přání i rozšířený bezpečnostní paket. Výbava může dále zahrnovat asistenta bezpečného vystupování z vozidla, propojeného se systémem elektrického otevírání bočních dveří E-Latch; ten zabraňuje nehodám v důsledku otevření dveří vozidla do dráhy projíždějícího cyklisty nebo jiného vozu.
Prezentace vozu byla zatím pouze statická, svezeme se pravděpodobně počátkem příštího roku.