Model Qashqai lze bez nadsázky označit za průkopníka kategorie crossoverů. Stačilo patnáct let a do této třídy přibyla spousta konkurentů připravených dosáhnout stejně raketového úspěchu jako Qashqai ve své první generaci. Jak je na tom současná již třetí generace?
Co se týče vzhledu, kráčí nový model ve stopách ostatních vozů v nabídce značky, takže nechybí typický tvar masky do hranatého široce rozevřeného „U“. Přestože jde o crossover, snaží se design zbavit typických zaoblených či krabicovitých tvarů řízně střiženými hranami, výraznými křivkami na předním nárazníku a svažitou střechou s částečně plovoucím efektem. Výsledek – moderní vůz, za nímž se s potěšením ohlédnete, a který má dostatek přitažlivosti, aby se dostal do výběru při hledání v této kategorii.
Kabina je o poznání usedlejší než svižný exteriér, zato ale najdete řadu ovladačů na svém místě podle tradiční ergonomie, například otočné voliče nastavení klimatizace nebo knoflík pro ovládání hlasitosti rádia. Ani tady ale nechybí současná řešení, jako je virtuální přístrojový štít nebo malá páčka pro řazení automatické převodovky či…
Automobilka využívá alianční platformu společnou s Renaultem, v nabídce ale nově nenajdete naftový motor, pouze benzínový agregát o objemu 1,3 litru. Existuje ve dvou výkonových verzích a s pohonem předních nebo všech kol, pokaždé ale využívá mild-hybridní systém pro úsporu paliva. V testu jsme vyzkoušeli variantu silnějšího motoru s pohonem všech kol…
Celý článek najdete v novém vydání speciálu AutoforDrive, který je právě v prodeji na stáncích.