Cesty na dovolenou ve třech či ve čtyřech se dají pohodlně absolvovat v osobním autě, ale co když máte početnější rodinu? Tři děti a babička budou ve „véčku“ doslova zahrnuti luxusem. Zvlášť ve výbavě Exclusive, kde nechybí sklopná sedadla a komfortní možnost nastavení pro všechny pasažéry.
Na délku to není žádný drobeček, nejluxusnější provedení se totiž týká jen prodloužené verze s rozvorem 3,2 metru. Na délku měří více než pět metrů, a tak počítejte s trochu „autobusovým“ stylem řízení. Máte ale k dispozici celou škálu kamer, senzorů, asistentů a dalších pomocníků, takže parkování opravdu není problematické. Zvenku má auto sice naleštěné chromové doplňky, ale rozhodně byste nečekali, jaká nádhera vás čeká uvnitř.
Prémiová přístrojová deska, kterou příznivci značky dobře znají z osobních vozů, ale není tím hlavním překvapením. V centru pozornosti budou tentokrát sedadla, a to pro všech šest cestujících. Řidič se spolujezdcem tu mají pohodlí jako v limuzíně, v tomto případě ale nepřijde zkrátka ani posádka vzadu. V druhé řadě jsou dvě samostatná sedadla, stejně tak v řadě třetí. Při bližším prozkoumání zjistíte, že mají polohovatelné opěradlo a výklopnou část pod nohama, takže během chvilky z normální automobilové sedačky vytvoříte pohodlné lehátko, které má měkoučké čalounění, a nechybí mu ani polštářek pod hlavu. Relaxace je tedy nasnadě nejen během jízdy, ale také v přestávce na dlouhé cestě, kdy si klidně můžete i chvíli zdřímnout. Skládací stoleček zase umožní piknik pod střechou, přičemž držáky nápojů dokážou odpolední kávu ohřát a osvěžující limonádu vychladit. Třetí řada už lehátkovou úpravu nenabízí, sedačky ale mají odvětrávání i vyhřívání.
Přístrojový štít připomíná dobře známou ergonomii třídy C, ovládání je pohodlné a příjemné. Najdete tu i zadávání příkazů přes dotykovou plochu a v případě testovaného vozu jsme využili i hlasové ovládání, které po oslovení „Hej, Mercedesi“ komunikuje v češtině a při správné artikulaci dokáže vyplnit různá zadání pro navigaci, topení či rádio.
S testovanou motorizací 300 d 4MATIC nemusíte dělat kompromisy ani co do řízení a jízdních vlastností. Motor disponuje výkonem 237 koní a impozantním točivým momentem 500 Nm. Rozměrný a těžký vůz se díky tomu pohybuje svižně, z nuly na stovku zrychluje pod osm sekund. Šestiválcový naftový agregát je tichý a výborně spolupracuje s devítistupňovým automatem. Při dálniční jízdě se ovšem nevyhnete aerodynamickému hluku, karoserie je rozměrná a má skříňovité tvary, což se při rychlostním limitu přece jen projeví. Velice pozitivní je spotřeba, která se během testu pohybovala kolem 8,5 l/100 km, tabulková hodnota se udává 7,2 l/100 km. Specialitou tohoto vozu je vzduchový podvozek, kdy je každé kolo tlumeno samostatně podle stavu vozovky.
Mercedes-Benz Třídy V stojí v základní výbavě a krátké verzi 1 352 780 Kč. Testovaný vůz v dlouhé verzi a výkonné motorizaci začíná až nad dvěma miliony a celková cena konkrétního vozu byla 3 275 527 Kč.