Mercedes-Benz Třídy V – Nechte se hýčkat cestou na dovolenou – test

Cesty na dovolenou ve třech či ve čtyřech se dají pohodlně absolvovat v osobním autě, ale co když máte početnější rodinu? Tři děti a babička budou ve „véčku“ doslova zahrnuti luxusem. Zvlášť ve výbavě Exclusive, kde nechybí sklopná sedadla a komfortní možnost nastavení pro všechny pasažéry.

Mercedes V (2)

Na délku to není žádný drobeček, nejluxusnější provedení se totiž týká jen prodloužené verze s rozvorem 3,2 metru. Na délku měří více než pět metrů, a tak počítejte s trochu „autobusovým“ stylem řízení. Máte ale k dispozici celou škálu kamer, senzorů, asistentů a dalších pomocníků, takže parkování opravdu není problematické. Zvenku má auto sice naleštěné chromové doplňky, ale rozhodně byste nečekali, jaká nádhera vás čeká uvnitř.

Mercedes V (9)

Prémiová přístrojová deska, kterou příznivci značky dobře znají z osobních vozů, ale není tím hlavním překvapením. V centru pozornosti budou tentokrát sedadla, a to pro všech šest cestujících. Řidič se spolujezdcem tu mají pohodlí jako v limuzíně, v tomto případě ale nepřijde zkrátka ani posádka vzadu. V druhé řadě jsou dvě samostatná sedadla, stejně tak v řadě třetí. Při bližším prozkoumání zjistíte, že mají polohovatelné opěradlo a výklopnou část pod nohama, takže během chvilky z normální automobilové sedačky vytvoříte pohodlné lehátko, které má měkoučké čalounění, a nechybí mu ani polštářek pod hlavu. Relaxace je tedy nasnadě nejen během jízdy, ale také v přestávce na dlouhé cestě, kdy si klidně můžete i chvíli zdřímnout. Skládací stoleček zase umožní piknik pod střechou, přičemž držáky nápojů dokážou odpolední kávu ohřát a osvěžující limonádu vychladit. Třetí řada už lehátkovou úpravu nenabízí, sedačky ale mají odvětrávání i vyhřívání.

Mercedes V (6)

Přístrojový štít připomíná dobře známou ergonomii třídy C, ovládání je pohodlné a příjemné. Najdete tu i zadávání příkazů přes dotykovou plochu a v případě testovaného vozu jsme využili i hlasové ovládání, které po oslovení „Hej, Mercedesi“ komunikuje v češtině a při správné artikulaci dokáže vyplnit různá zadání pro navigaci, topení či rádio.

S testovanou motorizací 300 d 4MATIC nemusíte dělat kompromisy ani co do řízení a jízdních vlastností. Motor disponuje výkonem 237 koní a impozantním točivým momentem 500 Nm. Rozměrný a těžký vůz se díky tomu pohybuje svižně, z nuly na stovku zrychluje pod osm sekund. Šestiválcový naftový agregát je tichý a výborně spolupracuje s devítistupňovým automatem. Při dálniční jízdě se ovšem nevyhnete aerodynamickému hluku, karoserie je rozměrná a má skříňovité tvary, což se při rychlostním limitu přece jen projeví. Velice pozitivní je spotřeba, která se během testu pohybovala kolem 8,5 l/100 km, tabulková hodnota se udává 7,2 l/100 km. Specialitou tohoto vozu je vzduchový podvozek, kdy je každé kolo tlumeno samostatně podle stavu vozovky.

Mercedes-Benz Třídy V stojí v základní výbavě a krátké verzi 1 352 780 Kč. Testovaný vůz v dlouhé verzi a výkonné motorizaci začíná až nad dvěma miliony a celková cena konkrétního vozu byla 3 275 527 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru