Nové GLC má ztělesňovat moderní, sportovní luxus ve všech detailech. Je nejdynamičtějším vozem v rodině modelů SUV značky Mercedes-Benz. GLC se dodává výhradně s hybridními pohony. V nabídce jsou verze Plug-in Hybrid nebo Mild Hybrid s 48V technikou a integrovaným reverzním alternátorem. Externě nabíjitelné hybridní varianty nabízejí dojezd více než 100 kilometrů (WLTP), což je ideální pro převážně elektrický pohon v každodenním provozu.
GLC je přitom jako doma v jakémkoli terénu. Zde boduje například standardně dodávaným pohonem všech kol 4MATIC, výhradně elektrickou jízdou i mimo zpevněné cesty u verzí Plug-in Hybrid, displejem s terénním režimem a „transparentní kapotou motoru“.
Modelová řada zahrnuje zážehové a vznětové čtyřválce kombinované s elektromotory. Ve čtyřech případech se jedná o částečně hybridní agregáty (Mild Hybrid) s integrovaným reverzním alternátorem ISG (Integrated Starter-Generator) druhé generace. Další tři varianty pohonu mají podobu externě nabíjitelného hybridního systému (Plug-in Hybrid). Celkový výkon hybridního systému může přitom dosahovat až 280 kW (381 k) a maximální točivý moment až 750 Nm.
GLC nabízí výrazně lepší jízdní vlastnosti na silnici i v terénu, za nepříznivých povětrnostních podmínek i mimo zpevněné cesty. K tomu přispívá mimo jiné zjednodušené ovládání na displeji v režimu Offroad spolu s lepším výhledem díky „transparentní kapotě motoru“ a zdokonalenými regulačními systémy, které zajišťují nejvyšší úroveň trakce a bezpečnosti. U verzí Plug-in Hybrid to platí i v režimu výhradně elektrické jízdy.
Mezi zásadní komponenty dynamicky nastaveného podvozku modelu GLC patří nová čtyřprvková náprava vpředu a zadní náprava s prostorově uspořádanými rameny. Systém tlumičů mění tlumicí sílu v závislosti na frekvenci a intenzitě pohybu kol. Vzduchové odpružení AIRMATIC je vybaveno adaptivními tlumiči s plynule nastavitelnou tlumicí sílou ve fázi stlačování i roztahování tlumiče. Vůz nabízí mimořádnou agilitu a stabilitu s volitelným řízením zadních kol, s nímž se pojí strmější převod řízení předních kol. Úhel natočení kol na zadní nápravě je až 4,5 stupně. Průměr otáčení se tím zmenšil o 80 centimetrů na 11,0 metru.
GLC má ve své nejlepší aerodynamické konfiguraci nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu, cx = 0,29. Svého předchůdce tím překonává o dvě setiny (cx = 0,31).
Hlasový asistent „Hey Mercedes“ dokáže lépe vést dialogy a zlepšila se i jeho schopnost učit se. Funkce MBUX Smart Home promění GLC v mobilní ovládací centrálu i pro domácnost. MBUX komplexně integruje největší poskytovatele hudebních streamovacích služeb včetně osobních preferencí a nastavení. Další novinkou v systému MBUX je Newsflash. Zákazník si tak může prostřednictvím hlasového asistenta „Hey Mercedes“ pouštět individuálně sestavené zprávy, například z ekonomiky, sportu nebo kultury. Volitelně dodávaný audiosystém Burmester Surround Sound nabízí jedinečné zážitky z poslechu díky 15 prémiovým reproduktorům a celkovému výkonu 710 W.