Nový Ford Ranger byl ohlášen s velkým předstihem před započetím výroby a prodejů. Ačkoliv první vozy zamíří k zákazníkům nejdříve koncem roku, mělo několik vybraných českých novinářů možnost seznámit se s vrcholnou verzí – Raptorem – na statické prezentaci.
Ranger se v nabídce pick-upů vyskytuje již od roku 1982 a je dostupný ve více než 180 zemích světa. Zatímco řada automobilových značek výrobu modelů v tomto segmentu ukončila, Ford vykazuje trvalý nárůst prodejů. Nový model ale bude svým zákazníkům dávkovat po částech. Nejdřív se na trh dostane extrémní Raptor, běžné verze přijdou s odstupem dalšího půl roku. Vůz, který se novinářům předvedl, byl tudíž pochopitelně předprodukční model. Ranger se vyrábí v šesti výrobních závodech na čtyřech kontinentech, počátek výroby Raptoru se plánuje v Thajsku.
Hlavní prezentace přiblížila změny oproti předchůdci. V exteriéru se jedná především o LED Matrix světlomety, v technologiích je to stálý pohon e-4WD. Kabina nabídne nový digitální přístrojový štít, volič převodovky E-Shifter či panoramatickou kameru. Zajímavé je i obohacení stupňů výbavy od další dva nové – luxusnější verzi Platinum a schopnější v terénu Tremor.
Odhalený Raptor je nejvyšší a nejvýkonnější verzí Rangeru, o čemž vypovídá i jeho luxusní zpracování. Na rozdíl od nám představené šedé, bude launchovací barvou oranžová, a tato kontrastní barva karoserie se promítá i do detailů v kabině a tvoří výrazný protipól k exkluzivnímu koženému čalounění. Detaily jsou zpracovány buď ve vysokém černém lesku nebo saténově matném hliníku. Oranžové dekory se objevují i kolem výdechů klimatizace a nechybí vzrušující prstenec na volantu, který je spojován s mimořádně výkonnými vozy.
Pod kapotu dostane třílitrový benzínový šestiválec, který poskytuje výkon 288 koní a točivý moment 491 Nm. Z nuly na stovku s ním Raptor zrychlí za pouhých 7,1 sekundy. Ford tomuto rychlému obrovi dopřál nastavitelné režimy výfuku, takže můžete projet kolem užaslých sousedů celkem klidně v normálním či tichém režimu, ale také za ohlušujícího hřmění módů Sport či Baja, který přímo odkazuje k náročnému pouštnímu závodu, jehož se Raptor rovněž účastní.
Je přirozené, že pohonné ústrojí musí kromě rychlé jízdy zvládnout náročný terén. K dispozici jsou proto kromě silničních režimů Normal, Sport a Kluzký povrch také off-roadová nastavení Skály, Písek, Bláto a opět Baja. Posledně jmenovaný režim poskytuje výkon na limitu při současném extrémním nastavení pro terén. Při jízdě v těžkém terénu se vůz neobejde bez zesíleného rámu a elektronicky řízeného aktivního odpružení. Samozřejmostí jsou speciální off-roadové pneumatiky BF Goodrich pro celoroční provoz. Vůz je schopen překonat brod až 850 milimetrů hluboký a zvládne jet v bočním náklonu až 30 stupňů. Oproti běžným Rangerům má také širší přední a zadní rozchod, o pět centimetrů zvednutou světlou výšku a přední i zadní vinuté pružiny. Pro excentrické zákazníky je rovněž v nabídce možnost kontrastních polepů.
Ford již zahájil předprodeje verze Raptor, novináři tedy měli možnost zjistit i podrobnosti o cenách, které začínají na 1 828 310 Kč (včetně DPH). Výbava je v této ceně opravdu bohatá, pokud ale k příplatkové metalické barvě (launchovací oranžová Sedona + 20 570 Kč) zatouží i po nálepkách na kapotě, předním nárazníku, bocích a zadním víku, musí přidat ještě dalších 23 014 Kč.