Modely Volkswagenu jako Golf nebo Passat jsou tu po desetiletí, poptávka po SUV a crossoverech ale přinesla spoustu nových vozů se znakem „VW“. Patří k nim úplná novinka – Taigo, které výrobce řadí do segmentu malých SUV s prvky kupé. Vypadá to, že se bude líbit.
Designéři si dali záležet na atraktivním vzhledu. Přední nárazník je robustní a ve velkých kapsách lemovaných kontrastními černými lištami skrývá mlhovky. Podběhy kol lemují černé plasty, spodní okraj vozu je ale bez nich, stejně tak zadní nárazník. Střecha je snížená ve stylu kupé a dynamiku dodává střešní spoiler. Na silnici jsme s Taigem po celou dobu testu budili pozornost a došlo i na zvědavé otázky.
Při celkové délce 4266 milimetrů a rozvoru 2554 milimetrů je interiér prostorný, pro řidiče i spolujezdce je místa dost a sedadla jsou pohodlná. V druhé řadě na tom pasažéři také nebudou špatně, zavazadelník pojme velmi slušných 440 litrů nákladu. Palubní deska je uspořádána v duchu logické ergonomie značky, takže máte v jedné výšce displej v přístrojovém štítu a obrazovku infotainmentu. Možnost nastavení zobrazovaných informací dává možnost v podstatě si sestavit přístrojový štít podle vlastní představy. Tlačítka tu víceméně nenajdete, na středové konzole už dominuje jen páka automatické převodovky.
Na výběr jsou benzínové motory – dvě verze tříválcového litrového motoru a výkonný motor 1,5 TSI. My jsme do testu vybrali silnější verzi tříválce, který poskytuje výkon 110 koní. To je na vůz této velikosti více než dostačující, a i když zvuk motoru není vždy zrovna tichý, ve spojení s automatickou převodovkou DSG pracuje spolehlivě a v případě potřeby dokáže vyvinout potřebnou akceleraci. Uváděná kombinovaná spotřeba se od hodnoty dosažené během testu příliš nelišila – jezdili jsme za 5,5 litru. Musíte ale počítat s tím, že pokud budete tříválec opravdu hodně prohánět, spotřeba půjde citelně nahoru.
Nový model má pro zákazníky připravenou opravdu širokou paletu asistenčních systémů, které umožňují částečně automatizovanou jízdu. Dokáže zajistit řízení, brzdění i akceleraci při jízdě rychlostí 30 až 210 km/h. Hlavní oporou je adaptivní tempomat, systémy získávají informace od radarového senzoru na přídi a kamer. Pro vůz v této třídě je soubor všech systémů opravdu bohatý. Digitální funkce a využití externích mobilních zařízení vycházejí z požadavků zákazníků, kteří jsou zvyklí na online služby a zábavu.
Volkswagen Taigo je aktuálně v nabídce od 515 900 Kč, testovaná motorizace od 576 900 Kč.