Nový zástupce segmentu C-Premium sází při získávání nových příznivců na francouzskou eleganci a špičkovou techniku. DS 4 je široký 183 cm, má velká kola o průměru 72 cm (ráfky až 20 palců, sériově 19 palců od úrovní výbavy Trocadéro a Performance Line), přitom má kompaktní délku 440 cm a výšku pouze 147 cm. Vyzkoušeli jsme verzi Cross Rivoli se 130 koňovým naftovým motorem 1.5 BlueHDI.
Přední strana získala nový světelný podpis. Světlomety využívají systém DS Matrix LED Vision kombinující matrixová a směrová světla. Doplňují je denní světla tvořená dvěma řadami LED diod na každé straně (systém tvoří celkem 150 LED, z toho 98 LED u denních světel). Systém DS Wings spojuje světlomety s maskou chladiče. Skládá se z dvoudílné struktury s motivy hrotů diamantů, které se postupně zvětšují a vystupují z trojrozměrné mřížky. Propracované plochy boků doplňují zapuštěné kliky dveří. Zadní blatníky ukrývají muskulaturu vytvářející na karoserii výrazné křivky a ostré hrany. Vzadu se představuje nová generace světelného podpisu s motivem postupně vystupujících laserem vypálených šupin.
V rámci jednoho tvaru existuje více verzí. DS 4 Cross sází na vizuální vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci exkluzivní příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu.
Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly.
Interiér vozu je digitální a ergonomický. Uspořádání ovladačů je seskupeno do tří zón pro snazší užívání. Jejich hlavní součásti zdobí gilošovaný vzor „Clous de Paris“, který se inspiroval luxusními hodinářskými výrobky:
– lišta ve tvaru šavle, na které jsou seskupeny ovladače klimatizace a neviditelný ventilátor DS Air
– ovladače otevírání oken zarovnané s bočními větráky zabudovanými do dveří
– systém DS Smart Touch, dotykový pětipalcový displej propojený se systémem DS Iris Systém a kompaktní ovladač automatické převodovky a DS E-Toggle umístěný na středové konzole.
Neviditelný ventilátor DS Air je inovativní ventilační systém s centrálními ventilátory, které jsou na výšku velmi kompaktní a jsou vybavené neviditelnými lamelami. Proud vzduchu oddělený kuželem zaručuje optimální směrování nahoru i dolů. Vše funguje jako běžný ventilátor, s optimální účinností. Díky své vertikální kompaktnosti má nenápadný a střízlivý vzhled. Funkce Quick Launch umožňuje ochlazovat nebo vyhřívat interiér: výdechy vzduchu, vyhřívaná nebo větraná sedadla a v případě potřeby i vyhřívaný volant se spouští jediným gestem.
Zvláštní pozornost byla věnována sedadlům, která mohou mít zabudované odvětrávání a v případě kožené verze nabízet i masážní funkci. Jejich koncepce se inspirovala ulitou. Celé sedadlo je obaleno pěnou s vysokou hustotou. Sedadlo je prodloužené a má tvar skořepiny.
Vůz DS 4 je postaven na nové vývojové verzi platformy EMP2, která používá 70 % nových dílů. Objem zavazadlového prostoru je 430 litrů, má bezkontaktní, elektricky ovládané otevírání víka.
Motor E-Tense
DS 4 E-Tense 225 ve své plug-in hybridní verzi těží z know-how divize DS Performance. Pohon zajišťuje výkonný a účinný čtyřválcový motor PureTech o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k napájený baterií s celkovou kapacitou 12,4 kWh, díky níž ujede v kombinovaném cyklu WLTP až 55 km. Točivý moment 360 Nm vozu umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za 7,7 vteřiny, zrychlení s pevným startem 1 000 metrů dosáhne za 27,3 sekundy při spotřebě paliva pouhých 1,3 l/100 km a emisích od 29 g CO2/km v kombinovaném cyklu WLTP.
K dispozici s benzínovými a dieselovými motory o výkonu 130–225 k
V nabídce jsou rovněž benzinové verze PureTech o výkonu 130, 180 a 225 k a dieselová verze BlueHDi o výkonu 130 k. Všechny tyto modely jsou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou s mimořádně nízkou spotřebou paliva (od 4,8 l/100 km u dieselového a 5,9 l/100 km u benzínového motoru v kombinovaném cyklu WLTP) a emisemi CO2 (125 g/km u dieselového a 135 g/km u benzínového motoru).
DS 4 bude v roce 2024 s příchodem nových technologií (motor a baterie) k dispozici se 100% elektrickým motorem.
Modelovou řadu tvoří tři verze: DS 4, DS 4 Cross a DS 4 Performance Line, každá s několika úrovněmi výbavy:
- Čtyři úrovně výbavy DS4: Bastille, Bastille+, Trocadéro a Rivoli, dále limitovaná edice při uvedení na trh La Première,
- Cross Trocadéro a Cross Rivoli u DS 4 Cross,
- Performance Line a Performance Line+ u DS 4 Performance Line.
Průměrná spotřeba námi testováného vozu činila 7 litrů/100 km a dojezd s plnou nádrží více než 800 km. Celková cena tohoto vozu je 1 186 000 Kč včetně příplatků jako šedá kůže Galet a hnědé dekory, elektrické víko a HF otevírání zavazadelníku, DS active scan suspension, advanced traction control a bezdrátové dobíjení telefonu.