Od izolačních materiálů pro telegrafy přes koupací čepice nebo hračky po pneumatiky pro formuli 1 – taková je cesta společnosti Pirelli od roku 1872 po současnost.
Vše začalo 28. ledna 1872, kdy Giovanni Battista Pirelli v pouhých 23 letech založil s podporou 24 společníků první společnost na výrobu pryžových výrobků v Itálii. Mladý Pirelli vsadil na něco, co bylo v té době úplně nového, na gumu. Firma se zaměřila na řadu výrobků pro průmyslové nářadí a stroje, pro parní plavbu a železnice, jako jsou převodové řemeny, ventily a izolátory. Hned od začátku také využívala originální reklamy, kterým je společnost Pirelli věrná doposud.
Svou výrobu postupně rozšířila na spotřební zboží, jako jsou hračky, sportovní míče, pláštěnky a galanterie, a díky kabelům, které začala vyrábět v roce 1879, se společnost stala vedoucí firmou v kontinentální Evropě v tomto segmentu, kterému do té doby dominovali Britové. V oblasti kabelů pro přenos elektřiny získala státní zakázky na podmořskou telegrafní síť – první spojující pevninu a ostrovy – a elektrifikaci železnic. Zaváděla rovněž energetické kabely pro Niagarské vodopády nebo pro řeku Nil.
Na počátku nového století tak měla společnost Pirelli tři oblasti výroby – kabely, pneumatiky a různorodé zboží – se společným logem, které se zrodilo v roce 1908: charakteristické dlouhé P dodnes snadno identifikuje společnost a bylo inspirováno podpisem zakladatele, který se vyznačoval právě podlouhlým P.
Pirelli se v roce 2017 vrátila na burzu transformovaná na „čistě spotřební pneumatikářskou společnost“ se zaměřením na pneumatiky pro automobily, motocykly a jízdní kola, zejména na segment High Value s vysokým stupněm technologického obsahu. Dnes Pirelli působí také ve více než 350 motoristických soutěžích.