Po generace je tento model symbolem svobodného cestování, které přinesl již legendární Bulli, známý jako vůz „květinových dětí“. Nová generace Multivanu se otevřeně hlásí k jeho ikonické DNA. Přidává luxusní výbavu, variabilní interiér a propojené asistenční systémy pro bezpečnější cestování.
Způsob cestování osobními dodávkami zaznamenal takovou oblibu, že se výrobce maximálně soustředil na komfort a pohodlí. Testovací vůz v dvoubarevném provedení s červenou karoserií a černou střechou působil tak přitažlivě, že jsme zaznamenali tolik obdivných pohledů, jako bychom přijeli s nějakým sporťákem. Přitom Multivan je úctyhodný kousek o délce 4973 milimetrů, což znamená nárůst oproti předchůdci skoro o sedm centimetrů.
Díky tomu není v interiéru o místo nouze. Může tu cestovat až sedm cestující, každý na své plnohodnotné sedačce. Při plném obsazení už zbývá v zavazadlovém prostoru nepříliš místa pro kufry, kabina je ale variabilní a při plném využití zavazadelníku tu jsou k dispozici čtyři tisíce litrů objemu. Vůz, který jsme měli v testu, byl také vybaven otočnými sedačkami a rozkládacím stolkem, který se pohybuje v kolejnici uprostřed kabiny. Ideální úprava nejen pro manažery, kteří se mohou během výjezdu do „terénu“ připravovat třeba na prezentaci. Také rodina s dětmi si najde to pravé využití. Příjemný oběd v přestávce na dálničním odpočívadle je možno okamžitě servírovat, ale klidně tu mohou už větší děti také hrát Člověče, nezlob se.
Řidič má s Multivanem lehkou práci. Všechny verze jsou totiž už ve standardu vybaveny automatickou převodovkou, která se ovládá pomocí malého spínače umístěného přímo na přístrojové desce. Musíte si na to zvyknout, je to ale nesmírně pohodlné řešení. Zvlášť když mají rodiče za zády pár neposedných potomků. V nabídce jsou benzínové motory a také plug-in hybrid, my jsme do testu dostali výkonnější dvoulitr, který dodává pod kapotu 204 koní. Spotřeba v této motorizaci je podle technické specifikace 7,7 l/100 km. My jsme během testu dosáhli hodnoty blížící se deseti litrům.
Jak se cítí řidič za volantem a pasažéři vedle a vzadu? Ovládání vozu je opravdu snadné, výborně se s ním manévruje a asistenční systémy pomáhají při parkování podélném i příčném. Spolujezdec má stejně komfortní pozici jako řidič, v testovaném vozu i s výsuvným sedákem pro lepší ergonomii na dlouhých cestách. V druhé i třetí řadě jsou sedadla pohodlná, s područkami a ergonomickými tvary. Stísněně se tu rozhodně nikdo necítí. Během jízdy do kabiny pochopitelně proniká o něco více aerodynamického hluku než v běžném osobním autě, jinak je ale cestování srovnatelně komfortní. Ke zvýšení bezpečnosti přispívají asistenční systémy, k nimž patří Front Assist v sériové výbavě, oceníte i asistenci pro vyhýbací manévry, odbočování vlevo a další, včetně prediktivního adaptivního tempomatu.
Volkswagen Multivan je nabízen za cenu od 1 202 104 Kč.