Harley-Davidson Sportster začíná psát novou kapitolu svého příběhu. Představuje zcela nový model, Harley-Davidson Nightster 2022, který znamená krok vpřed v oblasti výkonu a designu a současně je vstupenkou do světa motocyklů a Harley-Davidson. Nový motocykl kombinuje klasickou siluetu modelu Sportster s výkonem nové pohonné jednotky Revolution Max 975T a moderní elektronikou.
Srdcem modelu Nightster 2022 je nová pohonná jednotka Revolution Max 975T. Jedná se o kapalinou chlazený 60stupňový V-Twin s plochou křivkou točivého momentu v celém výkonovém pásmu. Motor je naladěný na silnou akceleraci a robustní zátah ve středním pásmu. Délka a tvar sacího traktu v kombinaci s objemem airboxu jsou upravené pro maximální dodávku výkonu ve všech pásmech otáček motoru. Optimální průběh motoru zajišťují profily dvou vačkových hřídelí DOHC a variabilní časování na sacích ventilech.
Technické údaje motoru Revolution Max 975T
- Zdvihový objem 975 cm3
- 89 k (66 kW) při 7500 ot/min
- 95 Nm točivého momentu při 5 000 ot/min
- 97 mm vrtání x 66 mm zdvih
- Kompresní poměr 12:1
Hydraulické nastavení ventilových vůlí je zárukou tichého chodu, díky tomu také nejsou nutné složité a nákladné servisní práce. Vnitřní vyvažovací prvky eliminují většinu vibrací motoru, aby zvýšily pohodlí jezdce a prodloužily životnost motocyklu. Vyvažovací prvky jsou vyladěny tak, aby ponechávaly jen tolik vibrací, aby motocykl působil „živým“ dojmem.
Model Nightster kombinuje obratný, lehký podvozek s výkonným motorem naladěným na silný výkon ve středních otáčkách. To je ideální kombinace pro jízdu v městském provozu i v zatáčkách na vedlejších silnicích. Centrální poloha nožních ovladačů a nízko posazená řídítka umožňují jezdci zaujmout na motocyklu pohodlnou pozici. Výška sedla v nezatíženém stavu je 705 mm. Nízká výška sedla v kombinaci s úzkou stavbou umožňuje většině jezdců jisté došlápnutí na zem po zastavení.
Pohonná jednotka Revolution Max 975T je nosnou součástí rámu motocyklu Nightster. To výrazně snižuje hmotnost motocyklu a zvyšuje pevnost podvozku. Podsedlová část rámu je z lehkého hliníku. Kyvná vidlice je ze svařovaného profilu s obdélníkovým průřezem, shora jsou k ní upevněné dvojité zadní tlumiče. Přední odpružení tvoří 41mm konvenční vidlice SHOWA Dual Bending Valve, která je zárukou výborných jízdních vlastností a trvalého kontaktu pneumatiky s povrchem vozovky. Zadní odpružení je řešené dvěma vnějšími tlumiči s emulzní technologií, vinutými pružinami a závitovým nastavením předpětí.
Model Nightster je vybavený sadou technologií Rider Safety Enhancements by Harley-Davidson, které zajišťují, aby výkon motocyklu vždy odpovídal dostupné trakci během akcelerace, zpomalování a brzdění. Použité systémy jsou elektronické a využívají nejnovější technologie řízení brzd a pohonné jednotky. Zahrnuje tři hlavní prvky:
- Systém ABS (Antilock Braking System) je konstruovaný tak, aby předcházel zablokování kol při brzdění a pomáhal jezdci mít motocykl pod kontrolou při brzdění a v krizových situacích při jízdě rovně. Systém ABS funguje nezávisle na přední a zadní brzdě, zajišťuje stálé otáčení kol a zabrání nekontrolovanému zablokování kol.
- Systém kontroly trakce (TCS) je navržen tak, aby zabránil nadměrnému protáčení zadního kola při akceleraci. Systém TCS může zvýšit jistotu jezdce při zhoršené přilnavosti pneumatik kvůli dešti, nečekané změně v povrchu vozovky nebo při jízdě na nezpevněné vozovce. Jezdec může vypnout systém TCS ve všech jízdních režimech, když motocykl stojí a je spuštěný motor.
- Systém kontroly prokluzu (DSCS) detekuje nadměrný smyk zadního kola při brzdění motorem a upraví točivý moment motoru tak, aby rychlost otáčení zadního kola odpovídala rychlosti vůči vozovce a nedošlo k prokluzu. Ten obvykle může hrozit v situacích, kdy jezdec náhle prudce podřadí nebo zavře plyn na mokrém či kluzkém povrchu.
Model Nightster nabízí možnost výběru jednoho z jízdních režimu, které elektronicky ovládají výkonové charakteristiky motocyklu a míru intervence ze strany asistenčních technologií. Každý režim se skládá ze specifické kombinace nastavení nástupu výkonu, brzdění motorem, systému ABS a systému TCS. Jezdec může pomocí tlačítka MODE u pravém rukojeti řídítek změnit aktivní jízdní režim za jízdy i po zastavení, s určitými výjimkami. Po výběru režimu se na přístrojovém panelu zobrazí speciální ikona pro každý režim.
- Režim Road je určený pro běžné každodenní ježdění a poskytuje vyvážené vlastnosti. Tento režim nabízí méně agresivní reakci na rukojeť plynu a menší sílu motoru ve středním pásmu než režim Sport s vyšší mírou zásahu systémů ABS a TCS.
- Režim Sport poskytuje plný výkonový potenciál motocyklu v přímém a precizním podání, s plným výkonem a nejrychlejší odezvou na plynovou rukojeť. Systém TCS je nastaven na nejnižší míru zásahu a brzdění motorem je zvýšeno.
- Režim Rain je nastavený tak, aby poskytoval jezdci větší jistotu při jízdě za deště nebo za snížené adheze. Odezva plynu a nástup výkonu jsou naprogramovány na omezenou míru akcelerace, je omezeno brzdění motorem a jsou vybrány nejvyšší úrovně zásahu systémů ABS a TCS.
Palivová nádrž o objemu 11,7 litru z lehkého plastu je umístěná pod sedlem – to, co vypadá jako tradiční palivová nádrž před jezdcem, je ocelový kryt airboxu. K palivové nádrži se přistupuje zvednutím výklopného sedla. Umístění palivové nádrže pod sedlem umožňuje optimální kapacitu sacího airboxu motoru a přesouvá hmotnost paliva níž ve srovnání s tradičním umístěním palivové nádrže. To má za následek nižší těžiště, lepší ovladatelnost a snadnější zvedání z bočního stojanu.
Model Nightster bude k dispozici u autorizovaných prodejců Harley-Davidson od dubna 2022. Prodejní cena je 12 321 EUR (Vivid Black) a 12 551 EUR (barevné varianty). Ceny jsou bez DPH.