AMG – tato tři písmena jsou již 55 let na celém světě symbolem nejvyšších automobilových výkonů, exkluzivity a špičkové jízdní dynamiky. Více než dvě desetiletí má výjimečné postavení v portfoliu AMG také Třída G. Díky svému kultovnímu postavení je speciální model Mercedes‑AMG G 63 „Edition 55“ ambasadorem pro zahájení oslav 55. výročí značky sportovních a vysokovýkonných automobilů. Zákazníci mohou jubilejní model objednávat až do října 2022.
Mercedes‑AMG G 63 „Edition 55“ se dodává s obsidiánově černým metalickým lakem nebo s lakem G manufaktur v odstínu bílá opalith bright. S lakem karoserie barevně ladí fólie s logem AMG včetně sešikmených prvků na obou stranách vozu. Spolu se sadami AMG Night a AMG Night II vytvářejí napínavé kontrasty 22“ kovaná kola AMG v matně šedém odstínu tantal s rozdvojenými paprsky a leštěnými okraji ráfků.
Interiéru vládne kontrast mezi černou a červenou barvou. Řidiče vítají prahové lišty z ušlechtilé oceli s červeně osvětleným nápisem AMG. S tím ladí také červené kontrastní prošívání a červeně vytkaný nápis „Edition 55“ na černých podlahových rohožích AMG z kvalitního veluru. Také volant AMG Performance obšitý mikrovláknem DINAMICA připomíná plaketami „AMG“ a „55“ ve své dolní části významné jubileum a ze speciálního modelu vytváří exkluzivní sběratelský kousek. Sedadla AMG se specifickým designem jsou čalouněna dvoubarevnou kůží Nappa v odstínech červená classic/černá. Exkluzivní atmosféru interiéru završují ozdobné prvky AMG z matného uhlíkového kompozitu.
Součástí standardní výbavy je také na míru střižená ochranná plachta AMG na vůz zaparkovaný v garáži. Prodyšná vnější vrstva z pevné tkaniny z umělých vláken a antistatická vnitřní vrstva z flanelu chrání vozidlo před prachem a poškrábáním.
Více než dvě desetiletí vysokovýkonných vozů Třídy G
První sériově vyráběná varianta AMG Třídy G se postavila na start v roce 1999 u příležitosti 20. výročí offroadové legendy. Model G 55 AMG začal psát novou, mimořádně úspěšnou kapitolu historie Třídy G. Atmosféricky plněný osmiválec se zdvihovým objemem 5,5 litru, tříventilovou technikou a dvojitým zapalováním dosahoval nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a poskytoval maximální točivý moment 525 Nm při 3000 ot./min. V roce 2002 stanovil nová měřítka model G 63 AMG. Pod kapotu Třídy G tak poprvé zavítal dvanáctiválcový motor. Vidlicový dvanáctiválec se zdvihovým objemem 6,3 litru a atmosférickým plněním byl vyladěn na nejvyšší výkon 326 kW (444 k) a maximální točivý moment 620 Nm. Tehdy nejvýkonnější Třída G se vyráběla výhradně na přání zákazníka v manufaktuře AMG v Affalterbach. V roce 2004 následoval ještě výkonnější model G 55 AMG. Jeho motor V8 přeplňovaný kompresorem poskytoval nejvyšší výkon 350 kW (476 k). Dalším vrcholem byla premiéra modelu G 65 AMG v roce 2012. Jeho motor V12 o výkonu 450 kW (612 k) dosahoval točivého momentu 1000 Nm.
Aktuální Mercedes‑AMG G 63 na tuto úspěšnou historii důsledně navazuje. Své jedinečné postavení mezi vysokovýkonnými terénními vozy umocňuje výkonným pohonem, podvozkem AMG RIDE CONTROL, specifickými jízdními režimy AMG a luxusním interiérem. Základem typických jízdních výkonů AMG je motor AMG V8 4,0 litru Biturbo s nejvyšším výkonem 430 kW (585 k) a maximálním točivým momentem 850 Nm, pohon všech kol se třemi uzávěrkami diferenciálů a rozdělováním točivého momentu s důrazem na zadní nápravu (40:60), extrémně rychle řadící 9stupňová samočinná převodovka, nezávislé zavěšení předních kol na dvojicích příčných ramen a adaptivní tlumiče.