Škoda Enyaq Coupé iV a RS iV – Sportovní vzhled a emoce – první jízda

Po uvedení modelu Enyaq iV rozšiřuje nyní česká automobilka tuto modelovou řadu o novou variantu s emocionálním vzhledem. Premiéru slaví také Enyaq Coupé RS iV, který je prvním čistě elektrickým vozem sportovní řady RS. Prvních jízd v okolí italského Grosseta se zúčastnila i naše redakce.

232_ENYAQ_COUPE_RS_iV

I přes střešní linii, která klesá od B sloupku mírně dozadu, nabízí nové kupé velkorysý prostor pro všechny cestující a zavazadlový prostor s objemem 570 l. V nabídce je pohon zadních nebo všech kol a tři výkonové stupně od 150 kW až do 220 kW (verze Coupé RS iV). Vynikající hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,234 je ještě nižší než u vozu Enyaq iV. Výsledkem je dojezd více než 540 km v režimu WLTP, samozřejmě v závislosti na dané výbavě. Oba modely se vyrábí v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu.

204_ENYAQ_COUPE_RS_iV

Linii karoserie zvýrazňuje standardně dodávaná panoramatická střecha. Jedná se o největší panoramatickou prosklenou střechu použitou ve voze značky. Při pohledu z boku umocňují vzhled automobilu kola z lehké slitiny o průměru od 19″ do 21″ a boční prahy lakované v barvě karoserie. Specifický vzhled dodává vozu sportovní přední nárazník. Model je dostupný také ve variantách Sportline a RS. Coupé RS iV je tak prvním čistě elektrickým vozem RS automobilky. Součástí standardní výbavy této verze je přední maska Crystal Face s 131 LED diodami, které osvětlují vertikální lamely a horizontální linku přední masky. Díky dvěma elektromotorům disponuje pohonem všech kol a výkonem 220 kW. Tato varianta nabízí opravdu sportovní zážitek z jízdy. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí. 

Verze Sportline iV a RS iV se standardně dodávají se sportovním podvozkem. Přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Sportovní akcenty vytvářejí rámeček masky chladiče, lišty kolem bočních oken, difuzor zadního nárazníku a nápisy na víku zavazadelníku v černé lesklé barvě. V černé barvě jsou také lišty kolem vzduchových clon Air Curtain na předním nárazníku, které mají u modelu Sportline tvar písmene C. Verze RS má ještě dodatečnou lištu ve tvaru písmene E. RS iV má černě lakované kryty vnějších zpětných zrcátek a stejně jako všechny ostatní modely RS značky má také červený reflexní pásek v zadním nárazníku, který se táhne přes celou šířku vozu. Na předních blatnících se nachází speciální plaketa s nápisem Sportline, resp. logo RS.

Oba modely mají akustická přední a zadní boční okna se speciální fólií, které snižují hluk v interiéru, a zatmavená boční okna včetně skla pátých dveří. Sportline iV je standardně vybaven dvacetipalcovými koly z lehké slitiny Vega v antracitové barvě, na přání jsou k dispozici 21″ kola z lehké slitiny Betria v černé barvě. RS iV je standardně vybaven černými dvacetipalcovými koly Taurus, na přání jsou k dispozici 21″ kola Vision v antracitové barvě. Oba disky kol mají aerodynamické plastové kryty.

200_ENYAQ_COUPE_RS_iV

Automobilka nabízí model ve třech výkonových stupních. Základní verze iV 80 disponuje výkonem 150 kW a pohonem zadních kol, přičemž její baterie má kapacitu 82 kWh, respektive 77 kWh netto. Stejnou baterii využívají také verze iV 80x o výkonu 195 kW a RS iV o výkonu 220 kW. Obě verze disponují pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě.

159_ENYAQ_COUPE_RS_iV

Díky konstrukci a velkému rozvoru nabízí platforma MEB velmi dobré možnosti konfigurace proporcí a designu karoserie. Umístění vysokonapěťové baterie v podlaze mezi přední a zadní nápravou a absence středového tunelu umožnily velkorysý prostor pro všechny cestující. Zavazadlový prostor vozu činí 570 litrů. Design interiéru se inspiroval světem moderního bydlení a využívá přírodní, trvale udržitelné a recyklované materiály. Hlavní funkce vozu se ovládají intuitivně pomocí centrální obrazovky infotainment systému s úhlopříčkou 13″. Řidič má k dispozici nejdůležitější jízdní data a informace o stavu vozidla prostřednictvím virtuálního kokpitu s 5,3″ displejem. Head-up displej s rozšířenou realitou je k dispozici na přání.

Délka nového modelu činí 4 653 mm, jeho šířka je 1 879 mm a výška 1 622 mm. Rozvor činí 2 770 mm. Cena modelu RS iV činí 1 559 900 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru