Auto snů, extrémně futuristický, téměř iracionální, ale krásný model: uplynulo půl století od 9. března 1972, kdy bylo Maserati Boomerang představeno na autosalónu v Ženevě. Šlo o koncept navržený proslulým Giorgettem Giugiarem a produkovaný studiem Italdesign.
Maketa modelu byla krátce představena v roce 1971 na autosalónu v Turíně: vůz byl vyroben pouze v jednom exempláři, představeném na švýcarském autosalónu v roce 1972 v podobě plně provozuschopného registrovaného vozidla. Studio Italdesign využilo jako základ vůz Maserati Bora (podvozek a kompletní mechaniku), s podélně uprostřed před zadní nápravou uloženým osmiválcovým motorem s 90° rozevřením válců a objemem 4719 cm3. Výkon motoru byl 310 koní a maximální rychlost se blížila 300 km/h. Poháněna byla zadní kola přes pětistupňovou převodovku.
Toto dvousedadlové sportovní kupé se nikdy nedostalo do sériové výroby. Namísto toho zanechalo stylistický odkaz, na který navázaly nejen Giugiarovy pozdější výtvory ale i další projekty, a stalo se inspirací pro četné další výrobce automobilů v Evropě a Spojených státech.
Originalita Boomerangu z estetického hlediska se projevovala jeho klínovitým tvarem a odvážnými čistými liniemi, které vzbuzovaly dojem průbojnosti, síly a rychlosti. Tento model byl navržen kolem vodorovné linky, která dělila vůz na dvě poloviny, s extrémně skloněným čelním sklem a panoramatickou střechou. Originální okna, obzvláště ta na dveřích, protínal pruh kovu. Z přední části vystupovaly sklopné hranaté přední reflektory a zadní lampy byly v horizontálním uspořádání. Interiér vozu byl ultramoderní s přístrojovou deskou zabudovanou do sloupku bezramenného volantu a sedadly s extrémně nízkým posezem.
Jediný vyrobený exemplář Boomerangu se objevil i na dalších mezinárodních přehlídkách. Několikrát změnil majitele, byl nabízen v řadě aukcí a dokonce vystupoval v reklamách.