SEAT Arona – SUV do města – test

Nejmenší SUV model značky, který sama automobilka klasifikuje jako městský, prošel proměnou exteriéru a při té příležitosti dostal modernizovanou kabinu a nové technologie. Vybrali jsme si do testu verzi s nejvýkonnější variantou litrového tříválce. 

Seat Arona (3)

Hned v úvodu je třeba říci, že Arona měří na délku pouze 4,1 metru. Nový design ale dodává autu na robustnosti, a to díky výrazněji tvarovanému masivnímu přednímu nárazníku, kde dominují velké nasávací otvory a boční kapsy. V těch nejsou umístěny mlhovky, jak bývá často zvykem, ale senzory pro asistenční systémy. Světlomety jsou již ve standardní výbavě plně s LED technologií, takže typická trojúhelníkovitá světla působí ještě dynamičtějším dojmem. Záď zdůraznil přepracovaný spoiler s difuzorem, výjimečnost dodá označení modelu skriptovým písmem. Testovaný vůz byl v dvoubarevném provedení karoserie, kde stříbrnou metalízu doplnila temně černá barva střechy. Celek působil svěže a mladá rodina by nový design mohla opravdu ocenit.

Kabina prošla menšími změnami, které odlehčily palubní desku, zato přidaly na velikosti displeji infotainmentu, který je už ve standardním provedení s úhlopříčkou 8,25 palce. Do přístrojového štítu se nastěhoval digitální kokpit s displejem, který má úhlopříčku 10,25 palce. Ergonomie interiéru se po faceliftu příliš nezměnila, na středovém panelu pod výdechy klimatizace najdete ještě její jednoduché ovladače. Cestující se tu pohodlně usadí i v druhé řadě a příznivá je i velikost zavazadelníku, který pojme 400 litrů nákladu.

Seat Arona (4)

Na výběr jsou výhradně benzínové motory, a to tříválec o objemu 999 cm3, který může být naladěn na výkon 70 nebo 81 kW, nebo čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW. Nabídku doplňuje verze kombinující pohon na benzín a LPG, která nese označení 1.0 TGI. Jedná se opět o litrový tříválec, tentokrát s výkonem 66 kW. Naše volba padla na výkonnější tříválec, který má příznivé parametry co do emisí a spotřeby (tabulky slibují spotřebu 4,8 – 5,0 l/100 km při řazení manuální šestistupňovou převodovkou, můžete mít ovšem i automat, který je o trošku hladovější). Zároveň je ale při tomto výkonu auto příjemně živé, zrychluje lehce a i při agilnější jízdě během redakčního testu si motor vystačil s 6,6 litry na sto kilometrů. Podvozek je trochu sportovněji naladěn, takže nerovnosti přece jen pocítíte, zato se ale auto výborně ovládá v zatáčkách.

Seat Arona (2)

Kromě vylepšené konektivity máte k dispozici také hlasové ovládání, trvalé připojení k internetu zajistí integrovaná SIM karta. Nabízený balíček asistenčních systémů byl při modernizaci rozšířen o sofistikovanou asistenci při změně jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel.

SEAT Arona začíná v ceníku na 469 900 Kč, testovaná motorizace je k dispozici od 519 900 Kč a konkrétní testovaný model s příplatkovou výbavou byl za cenu 562 200 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru