Prodloužená verze modelu Tiguan prošla modernizací, která přinesla vylepšený vzhled, vyšší míru asistované jízdy a upravené motory. Vyzkoušeli jsme pro rodinu ekonomicky zajímavou variantu s dvoulitrovým dieselovým motorem.
Model přišel na trh poprvé v roce 2007, o deset let později se do nabídky připojila delší verze, která umožňuje volbu sedmimístného uspořádání. V našem testu byla varianta pětimístná, což znamená nadprůměrný zavazadelník o objemu 760 litrů a velkorysý vnitřní prostor, v němž je cestování pro rodinu velmi příjemné. Dostatek místa je nejen nad hlavou díky vyšší stavbě karoserie, ale také pro nohy i kolena, a to i v druhé řadě sedadel. Vůz měří na délku 4,72 metru, celková výška 1,68 metru a větší světlá výška umožňují pohodlné nastupování a dobrý výhled. Facelift přinesl úpravu přídě, kde jsou nejnápadnější nové světlomety IQ.Light – LED Matrix, nepřehlédnete ani nové logo na mřížce chladiče a světelnou lištu.
Řidič se s ovládáním seznámí velmi rychle a snadno, protože palubní deska si zachovává ergonomicky přívětivé členění. Přístrojový štít zaujímá displej s digitálními ukazateli, kde si zobrazení nastavíte podle vlastních preferencí. Středový panel nese velký displej infotainmentu, který se ovládá výhradně dotykově. Také malá lišta nastavení klimatizace pod ním reaguje na dotykové nastavení. Umístění páky automatické převodovky s tlačítky na středové konzole vychází z architektury obvyklé u současných modelů.
Automobilka dává na výběr benzínové i naftové motory, pro test jsme zvolili výkonnější diesel se 147 kW (200 koní), který je ve standardu spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která s motorem hladce spolupracuje. Přes nepříznivé počasí během testu (teploty pod nulou, sněžení, jízda na zhoršené kvalitě povrchu) se ukázal jako ekonomicky zajímavý spotřebou 7,2 l/100 km, tabulkově byste měli v kombinovaném provozu dosáhnout 5,4 l/100 km. Během dálniční jízdy se pozitivně projevilo kvalitní odhlučnění, i na dálničním limitu a se zimními pneumatikami je v kabině příjemná atmosféra a není problém poslech hudby nebo hovor mezi cestujícími vpředu a vzadu.
Modernizace přinesla nové asistenční systémy, které v komplexu nazvaném Travel Assist kombinují několik vyspělých technologií. Asistovaná jízda funguje až do rychlosti 210 km/h a dokáže převzít řízení, zpomalování i zrychlování, to vše ale při současném držení volantu, které je během jízdy trvale monitorováno.
Volkswagen Tiguan Allspace začíná v ceníku na 899 900 Kč, cena testované motorizace ve výbavě R-Line je 1 331 900 Kč, s příplatkovou výbavou byla konečná cena vozu 1 653 400 Kč.