Toyota Hilux je jednou z legend Rallye Dakar, nejtěžšího závodu světa, v němž dosáhla několika suverénních vítězství. Úspěchy týmu v této extrémně náročné disciplíně inspirovaly výrobce k vytvoření varianty Hilux GR Sport, která je novým vrcholným provedením tohoto pick-upu. U evropských prodejců se nový Hilux GR Sport objeví v létě 2022.
Toyota použila několik specifických vylepšení systému zavěšení kol s cílem zprostředkovat větší požitek z jízdy díky lepší kontrole nad vozem, odezvě i záběrovým schopnostem. Klíčovou součástí vylepšeného systému zavěšení kol jsou nové jednoplášťové tlumiče a pružiny na přední nápravě. Díky jednoplášťové konstrukci bylo možné zvětšit plochu pístů ve prospěch lepších vlastností tlumení včetně rychlejší odezvy a lepšího odvodu tepla. Konstrukce rovněž pomáhá lépe uchovávat kvalitativní parametry oleje v tlumičích při zdolávání nejnáročnějších podmínek.
Změny v porovnání se standardní verzí Hiluxu přinášejí vylepšení jízdního chování vč. tuhosti řízení a vnímání úhlu natočení kol, jízdních schopností v přímém směru, jízdní stability bez náklonů a přilnavosti zadních kol.
K pohonu verze GR Sport slouží výkonná jednotka 2,8 litru z Toyoty Hilux, uvedená s novou řadou v roce 2020. Agregát s maximálním výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Provedení GR Sport, nabízené výhradně v karosářské verzi Double Cab (dvoukabina), stejně jako všechny verze Toyoty Hilux přináší tyto přepravní schopnosti: maximální užitečné zatížení činí 1 t a vůz utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.
Černá mřížka chladiče používá specifický rastr s motivem „G“ a nově i nepřehlédnutelnou horizontální lištu uprostřed s tradičním nápisem TOYOTA namísto loga. Tento detail, inspirovaný dlouhou historií modelu, se odkazuje na označení Toyoty Hilux čtvrté generace z počátku 80. let minulého století. Robustní ztvárnění čelní partie znásobuje větší lemování kolem předních mlhových světel. Nová 17″ litá kola, obutá do univerzálních pneumatik, zaujmou kontrastním černým lakováním s broušenými povrchy. Motiv černé se opakuje na krytech vnějších zpětných zrcátek, bočních nášlapných prazích, lemech blatníků a madlu výklopné zádě. Vyniká jasný červený lak nových tlumičů a pružin. Na karoserii je též použito označení GR Sport.
V kabině se vůz chlubí novými sportovními předními sedadly, čalouněnými v kombinaci černé kůže a umělého veluru s červeným perforováním a kontrastním prošíváním. Označení GR Sport najdeme i na opěradlech sedadel, kobercích, tlačítku spouštění motoru a v animaci na informačním displeji. K ručnímu řazení může řidič používat pádla pod volantem; vůz je dále vybaven sportovními pedály z hliníku. Kabinu vylepšují ozdobné panely se vzhledem uhlíkových vláken, ozdobná červená linka napříč celou šířkou přístrojového panelu a modré podsvícení panelů dveří.
Prvky výbavy vycházejí z výbavové linie Executive pro Toyotu Hilux a zahrnují LED světlomety a sdružená světla, bezklíčový nástup do vozidla a spouštění motoru tlačítkem, duální klimatizaci, asistenta pro sjíždění příkrých svahů a automatický pomocník zabraňující prokluzu (Auto LSD).