Druhý prodejně nejúspěšnější model značky se dočkal výrazných inovací v oblasti designu, technologií i konstrukce. Je vybaven největším množstvím jízdních asistentů ve své třídě a jde o první automobil značky postavený na zcela nové podvozkové platformě.
Od začátku působení značky Kia v České republice v roce 1994 se v tuzemsku prodalo již téměř 25 000 vozů modelu Sportage. O jednoznačné oblibě mezi českými řidiči svědčí vysoký zájem o poslední generaci, kterou si od roku 2016 vybralo bezmála 11 000 zákazníků.
Mezi technologické novinky patří nová podvozková architektura s označením ´N3´, elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení (ECS) nebo elektronicky řízený systém pohonu všech kol AWD, který garantuje optimální rozdělování hnací síly mezi kola přední a zadní nápravy. Model nabízí také nejvíce asistenčních systémů ve svém segmentu. Z celkem 18 nabízených systémů naleznou řidiči například asistent pro jízdu na dálnici (HDA), systém sledování mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím (BCA-R) nebo inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním (RSPA). Sportage nově disponuje kamerovým asistentem pro sledování slepých úhlů (BVM), který se u značky Kia poprvé představil v nové generaci modelu Sorento.
Po plně elektrickém crossoveru EV6 jde teprve o druhý model na českém trhu odrážející novou designovou filozofii značky ‚Spojené protiklady‘, která je postavena na pěti pilířích a symbolizuje ji nové logo a odvážný vizuální styl. Zatímco vnějšímu designu dominují zejména přední LED světla denního svícení ve tvaru bumerangu, interiér upoutá zcela novou koncepcí s novým duálním zakřiveným displejem, jež dává palubní desce působivou šířku i hloubku. Rozměrná 12,3″ dotyková obrazovka společně s multifunkčním dotykovým panelem infotainmentu a klimatizace naplňuje veškeré potřeby řidiče i posádky na konektivitu a funkce vozu s důrazem na maximálně snadné a intuitivní používání.
Zájemci budou mít na výběr z šesti typů motorizací, od tradičních ryze benzinových a naftových až po několik hybridních variant. Vůbec poprvé jsou k dispozici hned tři alternativní pohony. Vedle MHEV (mild-hybrid) jsou nově nabízeny pohony HEV (hybrid) a PHEV (plug-in hybrid). Všechny tři elektrifikované motorizace používají oceňovanou pohonnou jednotku Kia 1.6 litru T-GDI z rodiny motorů Smartstream. S technologií MHEV je pak možné kombinovat jak zážehový tak i vznětový motor, což přispívá k dalšímu snížení emisí a celkové spotřeby paliva. Nejvýkonnějším pohonem z nabídky Sportage je verze PHEV, která v rámci svého vyspělého hnacího ústrojí využívá 66,9 kW trakční elektromotor s permanentními magnety a lithium-ion polymerový akumulátor o kapacitě 13,8 kWh. Celkový systémový výkon v tomto případě činí 265 koní, čímž zaujímá pozici druhého nejsilnějšího vozu mezi srovnatelnými SUV. Přičemž samotný motor 1.6 T-GDI dosahuje maximálního výkonu 180 koní.
Nově je pátá generace nabízena až se čtyřmi druhy převodovek (6MT, iMT, 7DCT, 6AT) a také s pohonem předních nebo všech kol, čímž vůz opět dominuje svému segmentu. Proti konkurenci má rovněž nejširší nabídku jízdních režimů: 3× drive (ECO, Normal, Sport) a 3× offroad (sníh, písek, bahno).
V roce 2022 očekává značka přes 1 500 prodaných vozů v tradičních motorizacích ICE v poměru benzin/diesel přibližně 78 % ku 22 %. Téměř třetinu z celkového počtu by přitom měla tvořit varianta 1.6 T-GDI 6MT 110 kW Exclusive. U elektrifikovaných pohonů (HEV a PHEV) očekává automobilka 11% podíl prodejů na českém trhu.