Čeští motorističtí novináři měli možnost otestovat speciální edice „heavy duty“ modelu Fordu na off-roadovém polygonu, přestože je maďarský Hungaroring známý spíš díky svému zapojení do seriálu formule 1. Náš šéfredaktor se akce s názvem Release the Rangers zúčastnil.
Na závodním okruhu Hungaroring se prohánějí monoposty a vozy GP, uprostřed se ale rozprostírá areál o rozloze třicet hektarů. Více než dvacet kilometrů terénních tras s přírodními překážkami prověřilo off-roadové schopnosti pick-upu, který patří v Evropě k nejoblíbenějším. Teď mu Ford nadělil čtyři limitované edice (u nás budou v nabídce tři z nich), které budou úřadovat do té doby, než se na trh dostane právě představený nový model. A to bude zhruba za rok.
Bezpochyby největší zájem novinářů vzbudil Ranger Raptor Special Edition, o němž generální ředitel Fordu pro ČR a Maďarsko Attila Szabó řekl, že získal dramatický vzhled díky detailům v exteriéru i v kabině. Jsou to především pruhy na kapotě, na střeše i na bocích v matné černé, to ale nebylo hlavním tahákem tohoto monstrózního drsňáka na testovacím okruhu. Dokonce výkon 213 koní je stejný jako u dalších limitek. Jenže kromě klasického Terrain Management systému dostal Raptor režim Baja podle slavné pouštní rallye, má upravený podvozek a zesílený rám plus tlumiče FOX s proměnlivým účinkem, širší rozchod a vyšší světlou výšku. Pro tohoto predátora není žádný terén dost těžký.
Druhá limitovaná edice nese název Stormtrak, vychází z Rangeru Wildtrak a chystá se v terénu řádit jako přírodní živel. Má rovněž 213 koní, které poskytuje dvoulitrové Bi-turbo, překážkám hodlá odolávat i díky robustní ochraně podvozku. Zákazníky má přitáhnout exkluzivní červený odstín Rapid spolu s červeným dekorem v masce chladiče.
Proti němu je třetí limitka Wolftrak spíš pracantem, který víc než na okázalost hledí na užitečné vlastnosti. Patří mezi ně přiřaditelný pohon všech kol (lze přepínat i za jízdy), elektronická uzávěrka zadního diferenciálu a v náročném terénu využitelná redukce. Nabízí se sice s výkonem jen 170 koní, i přesto mu lze naložit tunu na korbu a 3,5 tuny připřáhnout na tažné zařízení.
Oproti základnímu Rangeru (od 1 045 440 Kč) jsou limitky o něco dražší, a to především díky vyššímu výkonu a znatelně bohatší výbavě. Wolftrak se nabízí za 1 145 507 Kč, Stormtrak za 1 545 775. Raptor pak v limitované edici přijde na 1 673 551 Kč, tedy o necelých padesát tisíc víc než běžná verze. Vzhledem k tomu, že čekání na nový model bude trvat ještě nejméně dvanáct měsíců, dá se očekávat zvýšený zájem o tyto limitované edice. Zvlášť když emisní limity mohou citelně zasáhnout do palety připravovaných modelů a motorizací.