Pokud se chcete s celou rozvětvenou rodinou přesouvat v maximálním pohodlí, a navíc stylově s hvězdou na kapotě, oceníte Mercedes-Benz Třídy V. Jedná se o jeden z nejluxusnějších velkoprostorových vozů, které si můžete pořídit.
Tři řady sedadel a celkem sedm plnohodnotných míst pro dospělé cestující, to je jen jedna z možných konfigurací. Podle potřeby můžete vyjmout druhou i třetí řadu a získat zcela rovnou nákladovou plochu. To když potřebujete přestěhovat nějaký nábytek na chalupu nebo jedete jen ve dvou za nějakým sportem náročným na vybavení.
Rodina ale v největší míře využije pěti- nebo sedmisedadlové uspořádání, kdy ještě pořád zbývá dost místa za poslední řadou sedaček. Podélně si nastavíte mezery podle potřeby – děti v autosedačkách potřebují o dost méně místa než dvoumetroví teenageři, takže se nikdo nemusí cítit stísněně. Sedačky jsou také oddělené, a tak o životní prostor není nutno bojovat.
Velkorysost interiéru jde pochopitelně ruku v ruce s délkou vozu, která v případě testovaného auta přesahuje pět metrů. (Existuje ještě verze kratší a delší, náš exemplář je s délkou uprostřed). Dlouhé auto vám ale při manévrování zase tak moc starostí nenadělá, protože v rámci nedávného faceliftu dostalo řadu bezpečnostních systémů, s nimiž se nemusíte bát parkování nebo průjezdu úzkými chodbami podzemních garáží. Kromě toho už má tato exkluzivní dodávka také hlasové ovládání Mbux, stačí tedy palubní software oslovit zvoláním „Hej, Mercedes“ a už si můžete poroučet, zda chcete navigovat na určité místo, vyhledat čerpací stanici nebo se někde co nejrychleji najíst. Množství pomocníků, kteří se v třídě V dají objednat, dělá z řízení takřka relaxační činnost. Systémy hlídají okolí vozu v rozsahu 360 stupňů a usnadňují parkování, dodávají dopravní informace navigaci, pomáhají při rozjezdu, vyrovnávají náklony při bočním větru, nastavují podle potřeby světla, a tím výčet zdaleka nekončí.
Testovaná motorizace představuje jedno z nejrozumnějších řešení, co se týče poměru mezi úsporností provozu a požadovaným výkonem. Dvoulitrový dieselový čtyřválec poskytuje výkon 190 koní, což stačí i na auto o hmotnosti přes dvě tuny, přitom ale dokáže jezdit s poměrně malými nároky na spotřebu. Ta se v tabulkách uvádí 7,5 l/100 km v kombinovaném provozu, a dlužno říct, že během testu jsme se od něj příliš neodchýlili a jezdili jsme za 7,7 litru.
Třída V se dříve v našich testech objevovala s pohonem všech kol 4Matic, proto jsme byli zvědaví, jak se tentokrát bude chovat exemplář s poháněnými zadními koly. Při průměrném naložení na nezpevněné cestě už má auto trochu problém a párkrát zahrábne, na asfaltu je všechno v pohodě. Pokud tedy vůz pořizujete na chatu nebo kempování v přírodě, pohon 4×4 se bude určitě hodit. Vyložená lahůdka v tomto vozu je vzduchový podvozek, takže můžete úplně zapomenout na tak typické dodávkové poskoky a drkotání na nerovnostech. Tady se svezete nadmíru komfortně, a to bez ohledu na to, jak a v kterých místech je kabina zatížena.
Mercedes-Benz třídy začíná s cenou na 1 245 090 Kč, testovaný vůz je v základu od 1 395 315 Kč, s příplatkovou výbavou činila cena včetně DPH 1 815 263 korun.