Šéf Volkswagenu Herbert Diess navštívil ČR a jednal o elektromobilitě

Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, se dnes v Praze setkal s českým místopředsedou vlády, ministrem průmyslu a obchodu a ministrem dopravy Karlem Havlíčkem. Hlavním tématem jednání byla budoucí orientace tuzemského automobilového průmyslu s ohledem na elektromobilitu. Jednání se týkala celého produkčního řetězce elektromobilů.

211021_herbert-diess-receives-updates-on-the-future-of-electromobility-1920x1143

V rámci setkání byla podepsána dohoda o společném záměru výstavby několika tisíc dobíjecích bodů pro elektromobily na hlavních silničních tazích a nádražích v České republice do roku 2025. Koncern Volkswagen plánuje vybudovat v Evropě do konce desetiletí šest gigatováren o celkové kapacitě 240 gigawatthodin, které mají pokrýt rostoucí poptávku po bateriových článcích a zajistit odpovídající dodávky. Jedna z těchto továren na výrobu bateriových článků má být vybudována ve střední nebo východní Evropě, rozhodnutí o její přesné lokalizaci bylo avizováno na první polovinu roku 2022.

Dobíjecí stanice mají být zřízeny na nádražích a podél hlavních silničních tahů a napájeny uhlíkově neutrální elektřinou od společnosti ČEZ. Výstavba dobíjecí infrastruktury má výrazně urychlit přechod k elektromobilitě a tím i dekarbonizaci země. Rozmístění dobíjecích stanic bude určeno ve spolupráci se společnostmi Škoda Auto a Elli, koncernovou dceřinou společností pro řešení otázek dobíjení. Rozhodovat se bude mimo jiné i podle dat o nejfrekventovanějších silničních tazích. V rámci své strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 plánuje automobilka přechod od spalovacích motorů k elektromobilitě. Konkrétně se do roku 2030 mají ve všech třech českých výrobních závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí vyrábět elektrické komponenty nebo elektrické vozy. V současné době se tu už vyrábí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in-hybridní modely Superb iV a Octavia iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku se kromě toho v Mladé Boleslavi rozjede také produkce bateriových systémů řady MEB pro model Enyaq iV. Česká automobilka navíc společně s partnery pracuje na vybudování stabilní dodavatelské struktury pro elektromobilitu.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru