Pro splnění požadavků indického a jihoamerického trhu se Citroën rozhodl upravit svůj proces návrhu a výroby a svěřit část vytváření stylu a vývoje týmům v jednotlivých regionech. Nová C3 je navržena, vyvinuta a vytvořena v Indii a Jižní Americe a pro Indii a Jižní Ameriku.
Nová C3 je prvním modelem programu „C Cubed“, který byl představen v roce 2019. Podle tohoto plánu by měly být do roku 2024 uvedeny na trh tři vozy s mezinárodním určením, spočívající na třech pilířích: vytvoření konkurenceschopné nabídky s výrazným stylem, která bude středobodem trhu, bude poskytovat zážitek z jízdy typický pro značku Citroën zaměřený na pohodu na palubě a její koncepce bude přizpůsobena specifikům zemí, pro které jsou vozy určeny.
Indie je pro Citroën novým trhem, územím s velkým potenciálem, které se brzy stane třetím největším trhem na světě. Značka oznámila svůj příchod v roce 2019 a na začátku roku 2021 uvedla na trh svůj první importovaný model: C5 Aircross. Jako nový hráč na trhu se Citroën zpočátku zaměřuje na velká města a nabízí zákazníkům služby, které nemají v automobilovém odvětví obdoby (síť, online prodej po internetu, inovativní služby s vysokou mírou digitalizace). Výrobky Citroën zaujímají na indickém trhu přední místo díky zapojení místní výroby (více než 90 %), a to na základě dvou dohod o společném podniku mezi skupinou Stellantis a společnostmi skupiny CK Birla (montáž a distribuce automobilů a výroba pohonných jednotek).
Automobilový trh v Indii rychle roste a očekává se, že do roku 2025 dosáhne více než 4 milionů prodaných automobilů ročně. Hatchbacky segmentu B tvoří téměř 23 % tohoto trhu. Nákup automobilu je po koupi domu druhým nejdůležitějším nákupem.
C3, která se bude vyrábět v Čennaí, bude určena pro nové spotřebitele, manžele ve věku kolem třiceti let z nastupující střední třídy s pohodlným příjmem, pro něž bude důležitá hodnota výrobku, který představuje významnou složku rozpočtu a musí být robustní a praktický na údržbu. Musí být atraktivní svým vzhledem, moderní svým inovativním propojením s telefony rodiny a zároveň odrážet její vkus a osobnost.
Přítomnost značky Citroën v Jižní Americe je mnohem starší, sahá až do 60. let 20. století. Současným cílem značky je získat na tomto trhu pevnější pozici s moderními produkty, které odpovídají přáním zákazníků. Vůz C4 Cactus, vyráběný v závodě Porto Real, je svým odvážným stylem a bezkonkurenčním komfortem vlajkovou lodí značky Citroën v Argentině a Brazílii.
C3, která se vyrábí v brazilském Porto Realu, symbolizuje oživení v regionu, neboť přináší moderní styl, konektivitu a komfort na palubě. Segment B-Hatch představuje téměř 30 % celkového trhu v Brazílii a téměř 26 % v Argentině (údaje z konce roku 2020). Všestrannost nové C3 a její pozice na trhu zajistí větší pokrytí segmentu (v Brazílii pokryje nová C3 90 % potřeb tohoto segmentu ve srovnání se 40 % u předchozího modelu a v Argentině se očekává zvýšení tohoto pokrytí z 50 % na 75 %). Zaměří se na aktivní čtyřicetileté manželské páry se dvěma dětmi, které hledají atraktivní, prostorný a všestranný vůz, jenž jim umožní každodenní krátké cesty i víkendové výlety. Osloví také nezávislé a aktivní svobodné lidi kolem třicítky, žijící ve městě, s mírně nadprůměrným měsíčním příjmem, kteří hledají elegantní, robustní a bezpečné vozidlo.