Čtyřdveřový model charakterizuje elegantní, splývající záď. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,247 je nižší než u vozu Enyaq iV. Vůz má být ještě úspornější a v kombinaci se silnější baterií dosahuje dojezdu více než 535 km v režimu WLTP. Nabízí dvě různé kapacity baterie, tři výkonové stupně a pohon zadních nebo všech kol.
Design interiéru nahrazují klasické výbavové stupně. Model má přinést lifestylově orientovaným zákazníkům ještě dynamičtější vzhled. Rodinám nabízí velkorysý prostor až pro pět cestujících a zavazadlový prostor s objemem 570 l. Nová modelová varianta je k dispozici ve třech výkonových stupních. Verze iV 60 a iV 80 mají pohon zadních kol, verze iV 80x disponuje pohonem všech kol.
Jedná se o jediný model v Evropě na bázi platformy MEB koncernu Volkswagen, který není vyráběn v Německu. Standardně dodávaná panoramatická prosklená střecha padá od B sloupku jemně dozadu. Model je délkou 4 653 mm o 4 mm delší a výškou 1 617 mm o 1 mm vyšší než Enyaq iV. Oba modely mají stejnou šířku a stejný rozvor, které činí 1 879 mm, respektive 2 765 mm. Na přání může být vůz vybaven Matrix-LED hlavními světlomety. 24 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu dálkových světel vytváří světelný kužel. To umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Top LED zadní světla, která jsou k dispozici na přání, mají krystalické prvky, typický tvar písmene C a dynamická směrová světla. Na přání je k dispozici také přední maska Crystal Face. Celkem 131 LED diod osvětluje vertikální lamely a horizontální linku výrazné přední masky. LED moduly potkávacích a dálkových světel Matrix-LED předních světlometů a linky denních světel vytváří uvítací efekt.
Jednotlivé interiéry, jejichž styl, barvy a materiály jsou spolu sladěny, se inspirují světy moderního bydlení. Součástí standardní výbavy je interiér Loft. Jedná se o moderní, pohodlný, rodinný interiér. Na přání jsou nabízena další designová provedení interiéru. Některá z nich používají trvale udržitelné materiály. Například sedadla interiéru Lodge jsou potažena látkou, kterou tvoří ze 40 % přírodní vlna s certifikátem společnosti Woolmark. Zbylých 60 % potahu sedadel je tvořeno polyesterem ze 318 recyklovaných PET lahví. Interiér ecoSuite nabízí sedadla potažená kůží v koňakové barvě. Kůže se vyrábí mimořádně ekologickým způsobem, neboť se k jejímu vyčinění používá namísto chemikálií extrakt z listů olivovníku.
Interiéru dominuje centrální dotyková obrazovka infotainment systému s úhlopříčkou 13″. Nabízí personalizované režimy zobrazení a také přístup k různým funkcím vozu. Virtuální kokpit s 5,3″ displejem zobrazuje řidiči informace o rychlosti, asistenčních systémech, jízdní data nebo údaje z navigace. Head-up displej s rozšířenou realitou, který je k dispozici na přání, zobrazuje dodatečné informace v zorném poli řidiče. Součástí bohaté standardní výbavy je třízónová automatická klimatizace Climatronic, bezklíčové zamykání a startování KESSY a LED ambientní osvětlení, které osvětluje dekorační lišty ve výplni dveří, kliky dveří a také prostor pro nohy vpředu a vzadu. Přehledná struktura nabídky zahrnuje deset tematických paketů na přání. Některé z nich jsou dostupné ve dvou verzích – základní a rozšířené Top/Premium. V nabídce jsou také samostatné prvky výbavy, které jsou dostupné pro všechny verze vozu.
Baterie modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen jsou umístěny v podlaze mezi přední a zadní nápravou. Základní výkonovou verzí je iV 60 o výkonu 132 kW. O pohon zadních kol se stará jednostupňová převodovka. Jeho lithium-iontová baterie má kapacitu 62 kWh, respektive 58 kWh netto. Verze iV 80 disponuje výkonem 150 kW a pohonem zadních kol. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh netto a v kombinaci s aerodynamikou (hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,247) umožňuje nejdelší možný dojezd, který činí více než 535 km. Stejnou baterii využívá také verze iV 80x o výkonu 195 kW. Tato verze disponuje pohonem všech kol díky druhému elektromotoru o výkonu 80 kW, který je umístěn na přední nápravě. Vůz lze dobíjet například pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW. Dobíjení tak trvá 6 až 8 hodin. Vůz lze také dobíjet na veřejných rychlodobíjecích stanicích na stejnosměrný proud až do výkonu 125 kW. Na přání je dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory.