Malé SUV značky Opel si získalo velkou oblibu, pro rodinu ale neposkytovalo zase tak moc vnitřního prostoru. Nová generace v tomto směru přinesla velkou změnu, proto jsme si ji vybrali do testu, a to s velmi úsporným motorem o objemu 1,2 litru.
Vzhled nového modelu se změnil opravdu radikálně. Přední maska je úplně jiná, Opel ji nazývá Vizor a je předzvěstí tvarů přídě u dalších modelů značky. Ačkoliv se z původních 4,3 metru zkrátila celková délka na lehce přes 4,1 metru, auto působí robustněji a širší záď slibuje lepší využití zavazadlového prostoru. Rozvor je prakticky totožný – 2,5 metru. Zvenku nás zaujala barevná kombinace bílé karoserie s černou střechou a kapotou, pěkně vypadá i červená linka kolem střechy.
V kabině vlastně všechno prošlo kompletní přeměnou, jejímž cílem bylo vypustit vše zbytečné a co možná nejvíc zjednodušit ovládání. Mokka je také první modelem značky, který dostal digitalizovanou palubní desku Pure Panel. Vše se ovládá přes dva velké displeje, i když přece jen tu zůstalo pár tlačítek například u nastavení klimatizace. Řidič i spolujezdec mají místa dost, na zadních sedadlech se ale bude pohodlně cestovat spíš menším dětem. Objem zavazadelníku 350 litrů odpovídá kategorii vozu a nejnutnější výbavu na cestu sem složíte.
Opel zachovává v nabídce motory benzínové i dieselové, na výběr má být také elektromobil. My jsme zvolili nejsilnější motor, kterým je benzínový 1.2 Turbo s výkonem 96 kW. Jedná se o tříválec, který je standardně řazen manuálem, my jsme v testu zvolili automat pro snazší ovládání. Pro rodinné využití je totiž automatická převodovka zajímavější nejen z hlediska spotřeby, ale také kvůli větším nárokům na řidiče, který kromě provozu zpravidla sleduje i děti na zadních sedadlech. Zejména když automat tak dobře spolupracuje s motorem jako v testovaném vozu, jedná se o praktické řešení. Motor je trochu hlučnější, což je pro některé tříválce typické, spotřeba během testu byla 6,5 l/100 km. V technických údajích pak najdete pro kombinovaný provoz hodnotu 4,9 l/100 km.
Pro delší cestování se budou hodit inteligentní světlomety se 14 segmenty, které se natáčejí přesně podle světelné situace na silnici. Nechybějí ani asistenční systémy jako adaptivní tempomat, aktivní udržování v jízdním pruhu či čtení dopravních značek, které je dokonce standardem ve všech verzích.
Opel Mokka je v základu k dispozici od ceny 409 990 Kč, testovaná motorizace začíná o devadesát tisíc výše.