EQS od Mercedesu se ukázal v Praze

EQS je prvním luxusním sedanem s elektrickým pohonem značky Mercedes-EQ, která tímto modelem nově definuje důležitý segment vozidel. EQS navíc jako první model vychází z modulární platformy pro elektromobily luxusní a vyšší třídy. Poprvé se ve světové digitální premiéře ukázal letos v dubnu. Podle automobilky Daimler představuje začátek nové éry.

EQS_01

Model EQS je sice blízkým příbuzným nové Třídy S, jeho základem je však platforma pro elektromobily. Naprosto nová koncepce umožnila důsledný účelný design. EQS se již na první pohled výrazně odlišuje od vozidel se spalovacím motorem, a to designem „cab forward“ s motivem jednoho oblouku a splývající zádí.

Jako první budou na trh uvedeny dvě verze, které se představily v Praze, slabší 450+ a výkonnější čtyřkolka 580 poháněná mohutnými akumulátory s využitelnou kapacitou 107,8 kWh. Ta má konkurovat nejvyššímu modelu Tesly nebo chystané elektrické verzi BMW třídy 7. Vystavený EQS 450+, slabší ze dvou zatím existujících verzí, má pohon zadních kol, výkon 245 kW a dojezd až 770 km. Druhé provedení 580 4MATIC nabízí pohon všech kol a výkon 385 kW.

EQS_47

EQS nabízí jako první Mercedes-Benz možnost aktivace zcela nových funkcí vozidla v mnoha funkčních oblastech prostřednictvím bezdrátových aktualizací. Počáteční nabídka zahrnuje dva speciální jízdní režimy pro mladé řidiče a servisní personál, jednoduché hry a demo program „The Best or Nothing“. Zákazník si tak může i po zakoupení nového vozidla EQS přizpůsobovat původní konfiguraci mnoha prvků výbavy svým individuálním požadavkům.

Na přání může být EQS vybaveno automatickými komfortními dveřmi vpředu a vzadu. Přichází-li řidič k vozu, vysunou se nejprve kliky dveří. Při dalším přiblížení se automaticky otevřou dveře řidiče. Prostřednictvím systému MBUX má řidič navíc možnost nastavit si dálkově ovládané otvírání zadních dveří, aby mohly například děti nastoupit do vozu u školy. EQS je inteligentním automobilem, který v závislosti na výbavě disponuje až 350 senzory pro snímání vzdálenosti, rychlosti, zrychlení, světelných podmínek, srážek, teploty, obsazenosti míst, mrkání řidiče nebo hovoru cestujících. Velké množství informací zpracovávají řídicí jednotky, které na základě algoritmů přijímají rychlá rozhodnutí.

K ovladatelnosti a dynamice modelu přispívá standardně dodávané natáčení zadní nápravy s úhlem otočení kol až 4,5°. Alternativně si mohou zákazníci objednat natáčení zadní nápravy, u něhož se zadní kola otáčejí do stran až o 10°. Tuto variantu lze navíc aktivovat dodatečně prostřednictvím bezdrátových aktualizací OTA (Over-the-Air). Průměr otáčení více než pětimetrového sedanu se tím zmenší na 10,9 metru.

EQS_31

Absolutní dominantou interiéru je MBUX Hyperscreen (výbava na přání). Tato velká, klenutá zobrazovací jednotka sahá v oblouku téměř od jednoho střešního sloupku A k druhému. Pod jedním krycím sklem jsou umístěny tři displeje, které tak vizuálně splývají v jeden celek. Spolujezdec má vlastní zobrazovací a ovládací zónu na 12,3“ displeji OLED.

Mercedes-Benz pracuje v rámci své strategie Ambition 2039 na tom, aby za méně než 20 let nabízel flotilu nových vozů s neutrální bilancí emisí CO2. Již do roku 2030 hodlá společnost prodávat více než polovinu svých vozů s elektrickým pohonem – mezi ně patří jak elektromobily, tak i plug-in hybridní verze.

EQS_06

Vůz se začne prodávat na podzim, kdy budou také zveřejněny ceny pro český trh.

 

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru