Legenda mezi pick-upy oslavila před třemi lety neuvěřitelné půlstoletí své existence. Má za sebou extrémní horké jízdy pouští na Rallye Dakar či cesty k severnímu pólu, jeho faceliftovaná verze ale přitáhne i oči těch, kdo dají hlavně na efekt a styl. Může za to nový vrcholný stupeň výbavy Invincible, který jsme vyzkoušeli v testu. Pozornosti neušel ani posílený dieselový agregát.
Nová maska chladiče dostala trojrozměrný efekt, rovněž přední nárazník prošel úpravami. V rámci faceliftu to bývají hlavní viditelné změny u většiny modelů, tady ovšem přibyla také nová přední i zadní LED světla. Svůj podíl na robustním a neohroženém vzezření má zelený lak karoserie, takže ještě před vyzkoušením jízdních schopností podléháte dojmu, že tento vůz zvládne vskutku všechno.
Reálná situace vám dá brzy zapravdu, předtím ale krátce nahlédneme do kabiny, která rovněž prošla modernizací. Nástup nových technologií se zkrátka nevyhýbá ani užitkovým vozům, a tak nechybí couvací kamera nebo vyspělé asistenční systémy pro zabránění kolize s chodci i cyklisty. K dispozici je i detekce dopravních značek nebo adaptivní tempomat.
Ani v ostatním se pojetí interiéru příliš neodlišuje od běžného osobního auta, samozřejmě, když nepočítáme velkorysejší prostor ve všech směrech. Sedadla s koženým čalouněním jsou velká a pohodlná, infotainment dokáže komunikovat s mobilními zařízeními vybavenými oběma hlavními operačními systémy. K pohodlí nechybí vůbec nic a jako bonus máte opravdu dobrý výhled z úctyhodné výšky, v níž se kabina nachází.
Hnací sílu dodává výkonnější motor – čtyřválec o objemu 2,8 litru, který disponuje silou 204 koní. Hilux s ním nově zrychlí z nuly na stovku o 2,8 sekundy rychleji než předchůdce. To sice zdánlivě není hlavní parametr u vozu tohoto typu, při potřebě akcelerace na dálnici ale více koní pod kapotou rozhodně oceníte. Druhá věc je schopnost uvézt celou jednu tunu nákladu, a to pro všechna karosářská provedení, zároveň náš testovaný Double Cab s pohonem všech kol utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Zvuk motoru je poměrně drsný a do kabiny doléhá, i v dálničních rychlostech ale pořád zůstává v přijatelné hlukové hladině. Tabulkově se v kombinované spotřebě udává hodnota 8,8 l/100 km, náš redakční test zapsal do palubního počítače průměrných 9,3 litru a dojezd s plnou nádrží 650 kilometrů.
V rámci faceliftu prošel vyladěním podvozek, který využívá k odpružení listová pera. Pro těžkého pracanta, který se pere s těžkým terénem, je takové řešení zcela odpovídající, tady ale konstruktéři zapracovali na tlumičích a pouzdrech. Jízda je proto na dobrém povrchu docela hladká, i když přejezdy nerovností se v kabině přece jen ozvou. Pro překonávání terénních překážek je ale Hilux postavený na pevném rámu naprosto ideální. K tomu se můžete v klidu pustit i do brodu hlubokého až 70 centimetrů, úhly nájezdu jsou vpředu 29 a vzadu 26 stupňů. Stoupavost 42 stupňů a asistent rozjezdu do kopce dodává další body za terénní schopnosti a ptáte-li se po pohonu všech kol, pak je samozřejmě k dispozici, a to ve všech verzích.
Toyota Hilux startuje ve verzi Double Cab s cenami na 937 750 Kč. Testovaná verze Invincible je dostupná od ceny 1 347 940 korun.
Testovaný model:
motor: vznětový čtyřválec 2755 cm3
výkon: 150 kW/204 k při 3000 ot./min.
točivý moment: 500 Nm při 1600 – 2800 ot./min.
rozměry: délka 5330 mm, šířka 1855 mm, výška 1810 mm
rozvor náprav: 3085 mm