Globálně úspěšný model AMG GT 4dveřové kupé upevňuje své postavení automobilu pro náročné, sportovně založené řidiče. Zákazníci mají k dispozici bohatší výběr kol, čalounění sedadel, ozdobných prvků a barev karoserie. Nově optimalizovaný podvozek nabízí širší rozsah mezi sportovním a komfortním nastavením. Mezi novinky patří aktualizované asistenční systémy a sériově dodávaný digitální sdružený přístroj Widescreen Cockpit včetně multimediálního systému MBUX se specifickými ukazateli a funkcemi AMG. Jako první přijdou již v srpnu na evropský trh šestiválcové varianty.
Tento model kombinuje nejvyšší úroveň jízdní dynamiky sportovního vozu AMG GT s praktičností čtyřdveřové karoserie, v níž nalezne pohodlí až pět cestujících. Zákazníci na celém světě oceňují podvozek s náročnou konstrukcí včetně vzduchového odpružení, aktivního řízení zadních kol, zcela variabilního pohonu všech kol a moderního celkového konceptu. Interiér se vyznačuje velmi kvalitním a precizním designem všech povrchů a komponentů, inovativními zobrazovacími a ovládacími prvky, tlačítky na volantu a mnoha konfiguracemi sedadel a výbavy. Modelová řada nabízí rozmanité možnosti individualizace – od tří konfigurací sedadel vzadu přes výběr paketů výbav až po jednotlivé prvky výbavy na přání, které jsou pro značku AMG specifické.
Nově nastavený podvozek AMG RIDE CONTROL+ vychází i nadále z vícekomorového vzduchového odpružení ve spojení s elektronicky řízenými, adaptivními tlumiči. Systém tlumení je však zcela nový. V konstrukci tlumičů nalézají poprvé uplatnění dva ventily pro omezení tlaku. Tyto ventily jsou umístěny vně tlumiče a umožňují plynulou regulaci. Jeden ventil reguluje sílu při roztažení tlumiče, zatímco druhý pracuje při stlačení tlumiče. Regulace obou fází probíhá nezávisle na sobě. Tato technologie umožňuje na jedné straně zvýšení komfortu, na druhé straně ještě sportovnější jízdní dynamiku. Cestující jsou díky tomu téměř kompletně chráněni před rázy od nerovností vozovky. Karoserie si i přesto zachovává stabilitu.
Řídicí jednotka regulace podvozku přizpůsobuje v závislosti na situaci a na základě analýzy dat – dodávaných mimo jiné senzory zrychlení a pohybů kol – tlumicí sílu na každém kole zvlášť během několika milisekund. Vývojáři AMG tak mohli výrazně zvětšit rozsah mezi komfortním a sportovním nastavením, mimo jiné výraznějším odlišením charakteristik s minimální a maximální tlumicí sílou a ještě vyšší flexibilitou při vytváření samotných charakteristik. Tlumiče jsou díky použití dvou nastavovacích ventilů schopny zajistit změny tlumicí síly v celém rozsahu propružení jednotlivých kol. Díky speciální konstrukci ventilů reagují tlumiče na změny povrchu vozovky a jízdních stavů rychle a citlivě.
Řidič si může předem zvolit základní nastavení prostřednictvím voliče jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT. Jízdní vlastnosti se na povel tlačítka změní například od maximální dynamiky v režimu „Sport+“ až po klidnou jízdu v nastavení „Comfort“. Nastavení lze navíc prostřednictvím speciálního tlačítka přizpůsobovat ve třech stupních nezávisle na jízdních režimech.
Již v roce 2020 obdržel podvozek jako další nové hardwarové komponenty nové uložení pomocného rámu a závěsných ramen i vzpěr zadní nápravy. Uvedenými změnami bylo dosaženo cíleného zvýšení tuhosti uložení zadní nápravy. Kromě toho je na přední nápravě použito nové, asymetrické uložení závěsných ramen a vzpěr s různými tuhostmi v závislosti na jejich pohybu. Také toto opatření umožňuje vyšší poddajnost v podélném směru, aniž by to bylo na úkor preciznosti řízení a jeho zpětné vazby.