Bude jezdit Defender na vodík?

Společnost Jaguar Land Rover vyvíjí prototyp elektromobilu s vodíkovými palivovými články (FCEV) na bázi nového Land Roveru Defender, jehož testování má začít ještě letos. Koncept je součástí cíle společnosti dosáhnout do roku 2036 nulových emisí výfukových plynů a do roku 2039 nulových čistých emisí uhlíku v celém dodavatelském řetězci, produktech a provozech v souladu se strategií Reimagine, která byla oznámena minulý měsíc. 

Land Rover to test Hydrogen powertrain with Defender fuel cell prototype II

FCEV, která elektřinu pro pohon elektromotoru vyrábějí z vodíku, doplňují na cestě k nulovým čistým emisím bateriová elektrická vozidla (BEV). FCEV poháněná vodíkem poskytují vysokou hustotu energie, rychlé doplňování paliva a minimální ztrátu dojezdu při nízkých teplotách. Tato technologie je tudíž ideální pro větší vozidla s delším dojezdem nebo pro vozidla provozovaná v horkém či chladném prostředí.

Od roku 2018 se celosvětový počet FCEV na silnicích téměř zdvojnásobil a počet vodíkových čerpacích stanic narostl o více než 20 procent. Podle prognóz by do roku 2030 mohl počet FCEV s vodíkovým pohonem překročit 10 milionů a po celém světě by mohlo být 10 000 čerpacích stanic.

Pokročilý inženýrský projekt společnosti Jaguar Land Rover, známý jako Project Zeus, je částečně financován Centrem pokročilých pohonů (Advanced Propulsion Centre) podporovaným britskou vládou. Umožní inženýrům lépe porozumět tomu, jak lze optimalizovat vodíkovou pohonnou jednotku tak, aby poskytovala výkon a možnosti, které zákazníci očekávají od konvenčních vozů: od dojezdu přes rychlost tankování a možnosti tahání přívěsu až po terénní schopnosti.

Testování prototypu nového Defenderu FCEV s nulovými výfukovými emisemi bude ve Velké Británii zahájeno koncem roku 2021. Bude ověřovat klíčové vlastnosti, jako je schopnost jízdy v terénu a spotřeba paliva.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru