Renault Espace – komfortně s Initiale Paris – test

Velkoprostorové vozy v posledních letech musely trochu místa na trhu přepustit automobilům typu SUV, které si velmi oblíbily i rodiny s dětmi. Model Renault Espace ale navzdory tomu zůstává legendou, která má na svém kontě víc než 1,3 milionů prodaných kusů. Jeho pátá generace je k dispozici v edici Initiale Paris, která poskytuje vysoký komfort pro rodinné cestování.

Renault Espace (3)

Změny se projevily v designu i vybavení kabiny, výrazně ale přibylo bezpečnostních asistenčních systémů, které jsou pro bezpečnost rodiny klíčové. Úplnou novinkou jsou světlomety LED Matrix Vision, ty dostal Espace jako první Renault v nabídce. Světla dodávají přídi pronikavější rysy, také mřížka chladiče a vodorovná chromovaná lišta podtrhují charakter vozu.

V kabině oceníte exkluzivní čalounění kůží Nappa, které je obsaženo v základu výbavy Initiale Paris. Sedadla jsou robustní a pohodlná, lze je vyhřívat i odvětrávat. Elektrické nastavení umožní zvolit polohu přesně podle potřeby. Sedadla jsou tři samostatná v druhé řadě, další dvě ve třetí řadě jsou sklopná do podlahy. Podle toho je objem zavazadelníku 785 nebo 247 litrů. Vybavení interiéru jednoznačně určuje Espace na dlouhé cesty, kdy se bude celá posádka cítit velmi příjemně. Ani při popojíždění po městě ale nebudete mít problémy, protože vůz sice měří na délku 4,857 metru, k dispozici je ale parkovací kamera a s autem se dobře manévruje. Přístrojový štít je virtuální, zobrazování informací si zde můžete nastavit podle svých preferencí, navíc je k dispozici i head-up displej, který promítá důležité údaje přímo před vašima očima.

Renault Espace (4)

V nabídce je dieselová motorizace s dvoulitrovým čtyřválcem, který poskytuje výkon 200 koní. Byli jsme spokojeni jak s odezvou na plynový pedál, tak s výslednou spotřebou, která se v testu ustálila na 7,7 l/100 km. Podle technických údajů je spotřeba tohoto motoru v kombinovaném provozu 5,5 l/100 km. Ovládání je příjemné, oceníte i dvouspojkovou automatickou převodovku, která je v základu. Posádka uvítá velké střešní okno, které podtrhuje vzdušnost interiéru, v dálničních rychlostech ovšem kvůli rozměrnosti karoserie počítejte s aerodynamickým hlukem, který je v kabině slyšitelný. Pro jízdu na zhoršeném povrchu využijete režim 4Control, který řízením jednotlivých kol simuluje funkci čtyřkolky.

Renault Espace (2)

Cestující ocení automatizované funkce, které jim usnadní obsluhu auta. Od elektrického ovládání víka kufru, přes registraci únavy řidiče a detekci mrtvých úhlů až po asistent pro dálniční jízdu a popojíždění v kolonách. Adaptivní tempomat fungující v rozsahu od 0 do 160 km/h má totiž funkci automatického zastavení a opětného rozjezdu.

Renault Espace je v nabídce od ceny 1 270 000 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru