Čtyři roky po zahájení SUV ofenzívy prochází úspěšné SUV modernizací. Vůz, který může být na přání konfigurován jako sedmimístný, má modernizovaný vzhled. Vylepšeny byly i jeho aerodynamické vlastnosti. Poprvé nabízí inovativní Matrix-LED přední světlomety. Sportovní vrcholný model RS má kromě vylepšeného vzhledu i nový, výkonnější motor TSI. Modernizovaný vůz bude dostupný od července 2021.
Ve výbavových stupních Ambition a Style je součástí předního a zadního nárazníku lišta hliníkového vzhledu, která dodává vozu offroadový charakter stejně jako nová příď se zvýšenou kapotou motoru a novou, vzpřímenější maskou chladiče. Součástí standardní výbavy jsou full LED přední světlomety. Poprvé Kodiaq nabízí Matrix-LED přední světlomety. Výrazný design podtrhují nová kola z lehké slitiny o průměru až 20″. Speciální aero kola, nový přední a zadní nárazník a nový černě lakovaný střešní spoiler s finlety po stranách snižují odpor vzduchu. Verze RS má nyní specifický přední nárazník s dynamickým designem.
Model poprvé nabízí elektricky nastavitelná Top ergonomická přední sedadla s potahem z perforované kůže, ventilací a masážní funkcí, která jsou součástí komfort paketu Top. Pro výbavový stupeň Style jsou tu na přání ekologická sedadla s kvalitními potahy z veganských, recyklovaných materiálů. Na přání je dostupný rovněž sound systém Canton, který nově nabízí centrální reproduktor zabudovaný v přístrojové desce, subwoofer umístěný v zavazadlovém prostoru a dalších deset namísto dosavadních osmi reproduktorů.
Virtuální kokpit se čtyřmi režimy zobrazení je součástí standardní výbavy. Dodatečný režim zobrazení Sport je k dispozici pro modely RS a Sportline. Paletu asistenčních systémů doplňuje rozšířená verze proaktivní ochrany cestujících. Díky dodatečným radarovým senzorům na zádi dokáže nová verze reagovat i v případě, pokud vozidlu hrozí náraz zezadu.
Sportovní vrcholný model RS dostal nový benzinový motor 2,0 TSI generace Evo koncernu Volkswagen s výkonem 180 kW (245 k). Je tak o 4 kW (5 k) výkonnější než předchozí naftový motor a zároveň o více než 60 kg lehčí. Společně s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která je lehčí o 5,2 kg, je tak agregát ještě výkonnější. Do nové generace Evo koncernu Volkswagen patří také benzinové motory 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) stejně jako naftové motory 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k).
Výroba modelu byla zahájena v roce 2016 v závodě v Kvasinách v České republice. Aby uspokojila velký mezinárodní zájem, zřídila automobilka v následujících letech výrobní linky i v Číně, Indii a Rusku. Do konce března 2021 bylo po celém světě vyrobeno více než 600 000 vozů Kodiaq.