Značka Peugeot se rozhodla navázat na úspěch modelu 308 v segmentu kompaktních hatchbacků. Vůz, jehož všech generací se prodalo více než 7 milionů kusů, a který získal 42 mezinárodních ocenění, nyní přichází ve zcela nové podobě. Je prvním nositelem nového loga značky.
Model je průkopníkem nových technologií. Je vybaven asistenčními systémy řízení poslední generace, novou verzí kabiny Peugeot i-Cockpit a systémem i-Connect Advanced, intuitivním online systémem infotainmentu. Má v nabídce plug-in hybridní i spalovací motory, a to benzínové i naftové. V některých zemích lze nový Peugeot 308 zakoupit přes webové stránky značky. Online lze realizovat nákup nového vozu, výkup starého, financování i výběr místa dodání.
Motorizace
V nabídce jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice:
- HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP);
- HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 25 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP);
Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.
Přibližné doby nabíjení:
- přes Wall Box (32 A) 7,4 kW: plné nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
- přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW);
- přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).
Benzínové tříválcové motory 1,2 l:
- PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:
- BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Peugeot 308 se na evropský trh dostane ve 2. pololetí roku 2021 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse.