Nové logo značky Renault ztělesňuje „Nouvelle vague“, myšlenku nabídnout novou možnost tím, že přinese do ekosystému něco nového, co je blíže duchu doby a je moderní. Nové logo bylo odhaleno během Renaulution a nachází se také na přední masce prototypu Renault 5.
Symbol „Nouvelle Vague“ znamená pro Renault, moderní a technologický (bez nostalgie). Lidé chtějí, aby Renault obnovil jejich „madeleine de Proust“ (jejich ikony): Renault 5, píseň Johnny & Mary, ikonické logo.
Předchozí logo bylo navrženo v roce 1992 a modernizováno v roce 2013. Podle firmy bylo trochu složité a strnulé. Při tisku byly také problémy s čitelností v menších velikostech.
Logo z roku 1972 používalo Op Art (optické umění) využívající různé tloušťky čar. V tomto novém logu není zahrnut Op Art, můžeme jej vidět jako dva vzájemně propojené kosočtverce. Logo diamantu navíc historicky používalo pro logo 1946 (RNUR) techniku „dessin au trait“ (plochý design), který se vrací u mnoha log a nejen u automobilek. Je důležité připomenout, že logo Renault z roku 1946 už mělo plochý design.
Nové logo bude nejprve použito v reklamách a televizních reklamách od 1. března u dvou kampaní Zoe. Bude také uváděno pro použití v tisku a na akcích. Nové logo bude postupně použito na automobilech. Počínaje novými modely uvedenými na trh v roce 2022 ponese celá výrobní řada Renault tento nový znak.