Opel letos uvádí model Crossland v druhé generaci. Rodinné SUV, kde je kladen velký důraz na prostorový komfort a pohodlnou jízdu, dostalo zcela novou přední masku a nový systém kontroly trakce. V redakci jsme jej vyzkoušeli s tříválcovým benzínovým motorem.
Opel Vizor je nová tvář, kterou budou postupně dostávat nové modely značky. Vysoká přední mřížka se znatelně snížila a protáhla do šířky mezi úzké světlomety. Naproti tomu přední nárazník je o hodně robustnější a charakter SUV podtrhuje velká stříbřitá ochranná lišta. Světlomety jsou už v základu v LED technologii, decentní oplastování karoserie ochrání před drobnými úrazy při cestách mimo asfalt.
Kabina je vzdušná a je poznat, že prostorové uspořádání bylo jedním z hlavních úkolů designérů. Velké prosklené plochy a vysoká střecha napovídají, že se tu bude dobře cítit i početnější rodina. Tomu přispívají i posuvná zadní sedadla – jejich umístění můžete volit v rozsahu 150 milimetrů podle toho, zda potřebujete větší místo v zavazadelníku, nebo více prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Ve standardní pozici je objem kufru 410 litrů, dalších 110 získáte posunutím zadních sedadel a při jejich sklopení je to až 1255 litrů. Pro umisťování autosedačky nebo zapínání bezpečnostních pásů dětských pasažérů se hodí dostatečně velký otvor zadních dveří.
Uspořádání přístrojů před řidičem zůstává v klasickém stylu, v kapličce jsou dva velké kruhové ukazatele a infodisplej uprostřed, v horní části pak další dva malé ciferníky palivoměru a teploty oleje. Obrazovka rozhraní infotainmentu je zabudovaná v palubní desce, ovládání je intuitivní a snadné. Nastavení klimatizace a hlasitosti médií zajišťují kruhové voliče, žádná revoluce se tu tedy nekoná.
Zážehový tříválec o objemu 1,2 litru má velmi slušný výkon 130 koní, dobře reaguje na plyn a snadno se dostane na cestovní rychlost. Při nastartování je trochu hlučnější, ve vyšší rychlosti se ale zklidní a následně při jízdě jeho zvuk do kabiny příliš neproniká. Uváděná kombinovaná spotřeba je 5,0 l/100 km.
Pro bezpečnou jízdu s rodinou jsme se zajímali o asistenční systémy a pohon kol, i tady nabízí Crossland řadu novinek – head-up displej promítá jízdní údaje do zorného pole řidiče, varování před čelní kolizí s automatickým brzděním a hlídání jízdy v pruhu oceníte stejně jako signalizaci jiného auta v mrtvém úhlu nebo panoramatickou couvací kameru. Při zdolávání náročných povrchů pomůže systém IntelliGrip, který brání prokluzu na sněhu a v blátě či zahrabání na sypkém povrchu.
Opel Crossland je k dispozici v akčním ceníku ve variantě Crossland Cool, a to od ceny 339 990 korun.