Peugeot 3008 a 5008 – Čas na změnu

Od uvedení vozu Peugeot 3008 na trh v roce 2016 bylo vyrobeno více než 800 000 kusů.  Byl vyhlášen evropským autem roku 2017. Nyní zahajuje novou éru modernosti a přináší větší eleganci. Obměnou prošla zadní Full LED světla a změnil se i vzhled přední části. Nabízí plug-in hybridní motory a pohon dvou nebo čtyř kol a spalovací benzínové nebo naftové motory. 

2974661-gael4bqitd-whr

Nová bezrámová maska chladiče si zachovává ladný vzhled. Řečeno slovy designéra: lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu byly již od základní úrovně výbavy do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu. Přepracovány byly i přední světlomety, které jsou agresivnější. Od první úrovně výbavy používají LED technologii. Navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s  chromovou špičkou.

2991211-8wfgjd9p3h-whr

Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel) a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis. Směrovky používají posuv světla. Světla jsou ukryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru a vizuálně rozšiřuje zadní část.

V novém SUV Peugeot 3008 se Peugeot i-Cockpit vyvíjí, digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit, je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty. Centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením doplňuje sada sedmi tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort, k  nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla. Plug-in hybridní verze mají speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí.

2991220-9g4uxhitji-whr

Na středové konzole jsou nyní všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco. U verzí s plug-in hybridním motorem slouží volič režimu jízdy k přepínání mezi režimy Electric (standardní režim při nastartování) / Hybrid / Sport / 4WD (jen u HYBRID4 300).

Technologie nového SUV Peugeot 3008 jsou doplněny o asistenční systémy řízení poslední generace: systém nočního vidění (Night Vision), umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče; adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s automatickou převodovkou EAT8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/hod. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus; lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus; systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou; rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).

Motory

Nové SUV Peugeot 3008 nabízí dva plug-in hybridní motory, a to HYBRID4 300 e-EAT8 / pohon 4 kol / od 29 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP), HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / od 30 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 56 km (podle protokolu WLTP). Benzínové motory: tříválcové motory 1,2 l: PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou, PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou. čtyřválcový motor 1,6 l: PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou. Dieselový čtyřválcový motor 1,5 l: BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou, BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.

Cena začíná na 562 tis. Kč.

2991346-hht2dmdk7b-whr

PEUGEOT 5008 od svého uvedení na trh v roce 2017 registruje více než 300 000 prodaných kusů.  Nový vůz má přepracovanou přední část a zadní Full LED světla. Přibyly nové odstíny karoserie a příplatkový set „Black Pack“. Vozidlo je vybaveno nejnovějšími technologiemi. Peugeot i-Cockpit® zintenzivňuje pocity z jízdy díky nové přístrojové desce a novému desetipalcovému dotykovému displeji s vysokým rozlišením.  Umožňuje pojmout až 7 osob.

2991352-qak0cnw7p1-whr

Motory

Nové SUV Peugeot 5008 je k dispozici s následujícími spalovacími motory s emisemi CO2 již od 132 g/km. Benzín: tříválcové motory 1,2 l: PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6; PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8; čtyřválcový motor 1,6 l: PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8; Diesel: čtyřválcový motor 1,5: BlueHDi 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6; BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8; čtyřválcový motor 2,0 l: BlueHDi 180 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Akční ceník začíná na 605 tisících Kč.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru