Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu Big Shock! Racing na Dakaru 2021 získali tři etapová vítězství a v celkovém hodnocení vybojovali cenné 4. místo. Před startem si přáli, aby byly etapy dlouhé a technicky i navigačně obtížné. A to se jim vyplnilo. Karel, kamion vyvinutý a sestrojený ve vlastních dílnách, projde dalšími úpravami. V rámci týmu a posádky žádné změny nejsou na pořadu dne. Na plánu pro Dakar 2022 se právě začíná pracovat.
Tým je s výsledkem z letošního Dakaru spokojen. A odváží si další cenné zkušenosti, které v příštím roce pomohou k dalšímu zlepšení. Potvrdil se předpoklad, že čím je Dakar delší a náročnější, tím lépe si sedlčanská parta vede. S postupující soutěží závodníkům docházejí psychické i fyzické síly. Ale díky pohodě, která v týmovém bivaku vládla, propracovanému týmovému systému, který je léty dotažený až do zdánlivě nepodstatných detailů, a souhře lidí, kteří se dlouho znají a rozumějí si, měla sedlčanská posádka v cíli letošního Dakaru energie stále na rozdávání.
Tradičně si závodníci v cíli Dakaru říkají, už nikdy víc! Ale za pár týdnů jim otrne a udělají vše pro to, aby se mohli za rok na start závodu postavit znova. Členové týmu ani na minutu nepochybovali o tom, že se za rok znovu vrátí. Příští rok šéfa týmu Martina Macíka staršího čeká už 20. Dakar, pilot Martin Macík pojede ve svých 32 letech závod podesáté. Už teď vzniká plán dalších kroků, které je třeba do Dakaru 2022 zvládnout.
„Analyzujeme, co vše se během letošních 12 etap stalo. Vývoj auta za poslední rok poskočil o velký kus kupředu a pomohl nám držet se vpředu. Během loňské sezóny, kdy se kvůli bezpečnostním opatřením tolik nezávodilo, jsme na Karlovi zvládli udělat hodně práce. Automatická převodovka výrazně pomohla. Víme o drobnostech, které ještě vytuníme, spojovačky a tak dále. Ale díky 19 letům vlastního vývoje máme kamion, který je hned po továrních kamazech momentálně ve startovním poli nejrychlejší. Začínají se hlásit zájemci o pronájem i koupi aut. Už letos jel s autem z naší dílny Jarda Valtr. Pro holandský tým Maurika van den Heuela jsme stavěli podvozek. A my sami příští rok chceme být zase silnější. A chceme si postupně pro beduína dojít. I když víme, že pro to ještě pár kroků musíme udělat,“ říká Martin Macík.
Cílem je mít na startu více vozů. V perfektní kondici je stále i legendární Liaz Franta, se kterým Martin Macík v roce 2019 dokázal dojet Dakar na 5. místě. A současně všichni tuší, že Karel nebude posledním závodním speciálem, který vyjel z dílen týmu, kde všechny týmové závoďáky vznikají.