Stále více zákazníků přistupuje ke koupi automobilu pragmaticky. Na tuto potřebu odpovídá Dacia již více než 15 let nabídkou dostupných automobilů za odpovídající cenu. Sandero se od r. 2017 stalo bestsellerem jako nejprodávanější soukromý vůz v Evropě. Je také nejprodávanějším modelem značky s více než 2,1 miliony vozů celkem, tj. 32 % prodejů značky od r. 2004. Sandero Stepway, městský crossover, představuje 65 % těchto vozů, tedy více než 1,3 miliony vozů.
S novými modely Sandero a Sandero Stepway Dacia inovuje svoji nabídku v segmentu vozidel do města a víceúčelových kompaktů. Navzdory nezměněným vnějším rozměrům jsou modernější, bohatší a praktičtější, ale neustupují ze své podstaty spočívající v jednoduchosti a spolehlivosti. Mění platformu a nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti, nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG, novou automatickou převodovku CVT a zcela novou manuální 6rychlostní převodovku.
Celková linie Sandera je nyní plynulejší díky více skloněnému čelnímu oknu, nižší střeše (-1 cm), ustupující linií střechy a anténou u zadního okraje střechy. Světlá výška podvozku zůstala nezměněna (133 mm), ale s větším rozchodem a podběhy kol se zdá nižší a podsaditější. Příď a záď představuje nový světelný podpis ve tvaru Y. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světla a pokračuje v jejich liniích, čímž přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu. LED světlomety, které standardně disponují světelným senzorem, bez ohledu na úroveň výbavy, poskytují lepší viditelnost v noci (+ 37 % do dálky, + 9 % do šířky světelného pole).
Sandero Stepway se ihned pozná zepředu podle specifické, žebrované a klenutější kapoty, chromovaného loga Stepway pod mřížkou chladiče a klenutým nárazníkem nad mlhovkami. V předním i zadním nárazníku najdete ochranné prvky v barvě matného chromu, které chrání nárazník před otlučením a poškrábáním při každodenním používání. Nové Sandero Stepway je navrženo s geny crossoveru s vyšší světlou výškou podvozku 174 mm (+ 41 mm oproti Sanderu), spolu s podélnými střešními lištami, rozšířenými blatníky a ochranou prahů dveří jen potvrzují svébytnost vozu. Střešní lišty skrývají překvapení: jsou modulární. Díky klíči, uloženému v přihrádce palubní desky a bez složité demontáže se změní na pevný střešní nosič s nosností 80 kg, stejnou jako u konvenčních střešních lišt.
Sandero a Sandero Stepway jsou první modely Dacie s modulární platformou CMF. Tato poskytuje větší ochranu v případě nárazu díky odolnosti a tuhosti. Konstrukce byla zesílena na úrovni motorového prostoru (nosníky a podélníky jsou zcela nové) i interiéru. Nové snímače nárazu ve dveřích a akcelerometr umožňují včasnou detekci bočního nárazu, aby se rychleji nafoukly nové čelní a boční airbagy chránící břicho, hrudník a hlavu. Vozy jsou sériově vybaveny šesti airbagy, pásy s omezovačem síly, předpínači vpředu i vzadu a nouzovým voláním E-CALL v případě nehody (tlačítko SOS v úrovni stropního světla).
Motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupí v platnost 1. ledna 2021.
- SCe 65 (nebude dostupný u Sandero Stepway): atmosférický, tříválec 1,0 l, vstupní motor řady spojený s 5 stupňovou manuální převodovkou.
- TCe 90: tři válce 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou typu CVT.
- TCe 100 LPG: nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.
Výrobce nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Doba záruky z výroby, intervaly údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro rezervní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Sandero v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 50litrové na benzín a 50litrové na LPG, to jest 40 l užitečného objemu, neboť naplnění je z bezpečnostních důvodů omezeno na 80 % kapacity čili o 8 litrů více než předchozí generace Sandera LPG.
Pozornost byla věnována akustice a řešení aerodynamické hlučnosti. Díky tuhosti platformy CMF byl snížen přenos vibrací do kabiny, tím se podařilo snížit hlučnost v průměru o 3 až 4 dB. Hluk obtékajícího vzduchu, slyšitelný v kabině, byl ztlumen díky použití takzvaných „rámových” dveří (odstranění dutin mezi dveřmi a karoserií) a nově navržených zpětných zrcátek. Izolace vozu byla zlepšena zvětšením povrchů pohlcujících hluk v prostoru motoru o 12 až 48 % a snížením akustických úniků.
Cenu nových modelů výrobce oznámí počátkem roku 2021.